Ziua Împăratului Japoniei, sărbătorită la Muzeul Brukenthal din Sibiu jpeg

Ziua Împăratului Japoniei, sărbătorită la Muzeul Brukenthal din Sibiu

Muzeul Na┼úional Brukenthal din Sibiu va vernisa, luni, 21 februarie, la ora 14.00, expozi┼úia ÔÇ×C─âl─âtorie ├«n lumea stampelor Meiji. Istorie. ├Ämp─âratul MeijiÔÇŁ, cu ocazia Zilei ├Ämp─âratului Japoniei.

ÔÇ×Muzeul Na┼úional Brukenthal, ├«n colaborare cu Festivalul Na┼úional de Teatru de la Sibiu, Ambasada Japoniei ├«n Rom├ónia ┼či Colec┼úia Ukiyo-E George ┼×erban, invit─â publicul, ├«n data de 21 februarie 2022, orele 14.00, ├«n Palatul Brukenthal din Pia┼úa Mare la vernisajul expozi┼úiei C─âl─âtorie ├«n lumea stampelor Meiji. Istorie. ├Ämp─âratul Meiji, eveniment organizat cu prilejul Zilei Majest─â┼úii Sale ├Ämp─âratul Japoniei cu participarea Excelen┼úei Sale Dl. Hiroshi Ueda, Ambasadorul Japoniei ├«n Rom├ónia. Astfel Muzeul Na┼úional Brukenthal va g─âzdui un duplex expozi┼úional cu stampe din perioada Meiji. Proiectul este cuprins ├«n Axele culturale Brukenthal - colec┼úii privateÔÇŁ, se arat─â ├«ntr-un comunicat al Muzeului Na┼úional Brukenthal.

AFIS expo jpg jpeg

ÔÇ×├Än 1868, conduc─âtorii militari Tokugawa au fost r─âsturna┼úi de sus┼úin─âtorii ├«mp─âratului Meiji (al c─ârui nume ├«nseamn─â guvernare luminat─â), marc├ónd sf├ór┼čitul perioadei Edo ┼či deschiz├ónd o nou─â er─â de guvernare japonez─â. (...) Cunoscut─â ┼či sub numele de Restaura┼úia Meiji, perioada Meiji a fost epoca de la sf├ór┼čitul secolului al XIX-lea ├«n care Japonia a revenit la conducerea unui ├«mp─ârat, cunoscut sub numele de ├«mp─âratul Meiji. Pe scurt, Japonia sub ├«mp─âratul Meiji a trecut de la statutul de societate feudal─â la cel de societate modern─â, capitalist─â. Moderniz├óndu-┼či guvernul pentru a concura de la egal la egal cu marile puteri interna┼úionale, Japonia a adoptat o constitu┼úie imperial─â care garanta libert─â┼úi inimaginabile p├ón─â atunci. Aceast─â libertate, ├«mpreun─â cu importul de idei ┼či tehnologii str─âine, a inversat secole de excludere ┼či a ├«ncurajat noi forme de art─â pentru aceast─â epoc─âÔÇŁ, a afirmat curatorul expozi┼úiei, Alexandru Chitu┼ú─â.

Cu prilejul realizării acestei expoziţii, profesorul George Banu de la Universitatea Sorbona din Paris a declarat:

ÔÇ×Stampele sunt totodat─â cronica plastic─â a cotidianului nipon, a scenelor casnice, a iubirilor celeste sau a performan┼úelor erotice. P─âtrundem ├«n interioare, identifc─âm comportamente ┼či practici disp─ârute, descoperind astfel, prin ├«nrudirea cu actorii ┼či jocul lor, adagiul celebru al 'lumii ca teatru'. ├Äntre aman┼úii ├«nl─ân┼úui┼úi ┼či interpre┼úii dezl─ân┼úui┼úi, nicio distinc┼úie flagrant─â nu intervine. Privind stampele revizit─âm Japonia cu via┼úa ┼či teatrul ei dintr-o alt─â epoc─â, din vremurile insularit─â┼úii absolute. Acelea ale frontierelor care izoleaz─â dar ┼či fortific─â o identitate. (...) Din toate aceste considerente demersul amplu expozi┼úional realizat de colec┼úionarul George ┼×erban ├«mpreun─â cu Alexandru Constantin Chitu┼ú─â, curator al acestor expozi┼úii, ├«l privesc ca un unicat ├«n spa┼úiu cultural rom├ónesc care aduce valoare, emo┼úie ┼či spectacolÔÇŁ.