Pictura „Omul cu tichie albastră” de Jan van Eyck, expusă în premieră în București
Pictura „Omul cu tichie albastră” de Jan van Eyck va fi expusă în premieră în București, la Art Safari, în perioada 20-30 aprilie.
Brukenthal Exclusive, o expoziție temporară de excepție la Art Safari, în parteneriat cu Muzeul Național Brukenthal, este deschisă în perioada 20-30 aprilie, de joi până duminică, informează un comunicat al organizatorilor.
Doar 20 de opere de Jan van Eyck (1390-1441) sunt cunoscute în toată lumea, iar aceasta este singura aflată pe teritoriul României, parte din colecția Muzeului Național Brukenthal.
Capodopera nu vine singură la București, ci alături de alte 4 opere semnate de Tițian, Veronese și Hans Memling. Sunt cele mai valoroase opere din România - o valoare de asigurare de 75 de milioane de euro.
Lucrările prezentate în expoziția temporară „Brukenthal Exclusive” fac parte din expoziția permanentă „Capodopere”, în ale cărei etape de amenajare descoperim indiciile unor evenimente din istoria colecției de pictură europeană a Muzeului Național Brukenthal, informează un comunicat al instituției.
Deschisă la etajul al doilea al Palatului Brukenthal în anul 2006, prima versiune a expoziției a fost prilejuită de reîntregirea colecției cu lucrări de mare valoare, de care muzeul fusese deposedat de-a lungul timpului: 19 lucrări transferate în anul 1948 la Muzeul de Artă din București (între care Jan van Eyck: Omul cu tichie albastră, Hans Memling: Portret de bărbat citind şi Portret de femeie rugându-se) și 4 lucrări recuperate dintre cele 8 furate în anul 1968 (între care Tiziano Vecellio: Ecce Homo). Proiectul curatorial a făcut parte din programul Sibiu Capitală Culturală Europeană 2007.
În anul 2017, expoziția a fost inclusă în proiectul general de reamenajare din Palatul Brukenthal, prilejuit de evenimentul Bicentenar Brukenthal (sărbătorirea a două secole de activitate publică). În acea etapă a fost reconsiderat sistemul de iluminare astfel încât să permită și expunerea în afara vitrinelor, numărul tablourilor crescând de la douăzeci și trei la patruzeci (între care și Paolo Veronese: Cap de copil).