„Rush”: curse de maşini cu piloţi legendari
Drama, extravaganţa şi pericolul sunt la apogeu la Grand Prix-ul de Formula 1 din 1976, când se luptă cu înverşunare sofisticatul James Hunt şi sobrul Niki Lauda. Rivalitatea cruntă dintre cei doi constituie subiectul noului film biografic al lui Ron Howard, „Rush”. Pentru fanii sportului, campionatul mondial din 1976 are iz de legendă – o bătălie titanică între playboy-ul britanic al echipei McLaren şi tehnicianul austriac obsedat de detalii din tabăra Ferrari.
Momentul culminant al sezonului, Grand Prix-ul german de la Nürburgring, unul dintre cele mai solicitante din lume, avea să rămână asociat cu o nenorocire. Condiţiile pistei în ziua concursului nu erau dintre cele mai bune din cauza unei ploi, iar Lauda chiar încearcă oprească întrecerea, fără succes. Pilotul va pierde controlul automobilului, care va lua foc şi se va lovi violent de un Ford. Prins între fiare şi flăcări, Lauda se alege cu arsuri oribile în zona capului şi a feţei, iar plămânii şi circulaţia îi sunt afectate de aerul toxic. În mod miraculos, pilotul scapă şi, la numai şase săptămâni după accident, conduce iar, la Grand Prix-ul italian de la Monza, unde iese al patrulea. Uimitorul rezultat încă îl menţine în marea luptă pentru titlu, ce urma să se decidă pe un circuit din Fuji, Japonia. Este cu adevărat o poveste incredibilă;şi reală.
Ecranizarea poveştii, care exploatează mult potenţialul dramatic, îi aduce în prim-plan pe actorii Daniel Brühl („Inglorious Basterds”, „Goodbye, Lenin”) şi pe Chris Hemsworth („Thor”, „The Avengers”), nu în ultimul rând datorită asemănării fizice cu personajele. Daniel a avut privilegiul de a primi sfaturi chiar de la personajul întruchipat, un domn generos şi simpatic, în vreme ce Chris a trebuit să îşi înveţe personajul din surse indirecte pentru că James Hunt a decedat în 1993. Ambele personaje au o doză de complexitate, combinând pasiunea pentru celebritate şi nevoia de autodepăşire la James, respectiv curajul supraomenesc şi obsesia arogantă la Niki.
Filmul încearcă să fie cât mai aproape de realitate şi prin reconstituirea atmosferei perioadei, pentru că Ron Howard îl concepe mai mult ca pe un rock’n’roll movie, inspirându-se din documentarul fraţilor Maysles, „Gimme Shelter”, care, sub pretextul prezentării concertului Rolling Stones din Altamont, 1969, mizează mai mult pe crearea unei stări de spirit. Nu este o producţie doar despre curse de maşini, ci şi despre motivaţii personale şi profiluri psihologice. Motoare, muzică, pasiune, pericol, ambiţie şi curaj vă aşteaptă în cinematografe din 27 septembrie.