Puterea propagandei
Analizând personalități de la Ion Antonescu la Angela Davis și de la Jane Fonda la Mao Zedong și George Orwell, cartea Oamenii propagandei de Călin Hentea înfățișează diferitele fațete ale propagandei. Autorul înțelege propaganda în cel mai larg sens – nu neapărat purtând o conotație negativă referitoare la informații false sau distorsionate, ci în sensul că propaganda reprezintă răspândirea de informații sau idei în sprijinul unei cauze, fie aceasta una justă sau nu. Cartea se referă la imagine, la cum se construiește imaginea publică a un personaj.
„Imaginea noastră este modul în care alții ne văd pe noi. Oamenii își formează rapid o imagine despre noi după modul în care ne îmbrăcăm, ne plimbăm, vorbim, după cum trăim și muncim. Imaginea reprezintă ceea ce oamenii gândesc și simt, în mod conștient sau subconștient, referitor la o persoană. Crearea acestei imagini este o formă de propagandă și ea este crucială pentru succesul transmiterii unui mesaj”, precizează istoricul britanic Dennis Deletant.
Călin Hentea reamintește că istoria înseamnă un proces continuu de reflecție, de reluare și revizuire a trecutului. Istoria, în sensul larg al conceptului, este revizuibilă. Personaje și evenimente sunt evaluate și re-evaluate permanent.
Oamenii propagandei. Dicționar biografic
Autor: Călin Hentea
Editura: Cetatea de Scaun; număr pagini: 364; preț: 40 lei