Tragedia avionului rusesc ╚Öi obsesia pentru revolu╚Ťia mondialăÄ jpeg

Tragedia avionului rusesc ╚Öi obsesia pentru revolu╚Ťia mondialăÄ

Spa╚Ťiul aerian a devenit deosebit de interesant pentru transportatorii grăÄbi╚Ťi săÄob╚ŤinăÄc╚â╚Ötiguri rapide sau săÄaibăÄsuprema╚Ťie militarăÄ. ExistăÄavantaje evidente, dar riscurile sunt pe măÄsura timpului c╚â╚Ötigat. Anul 2016 a fost marcat╚Öi de prăÄbu╚Öirea unui avion rusesc ce transporta spre frontal din Siria o parte a forma╚Ťiei cunoscutăÄsub numele de Corul Armatei Ro╚Öii. Accidentul a avut loc l╚ângăÄora╚Öul Soci╚Öi epava avionului a fost găÄsităÄ╚őn apele MăÄrii Negre. N-au existat supravie╚Ťuitori printer cele 92 de persoane aflate la bord. Era foarte normal. Aparatul de zbor de tip Tu-154 a fost conceput din start ca un avion rapid. Aripile erau dispuse╚őn săÄgeatăÄspre partea posterioarăÄa fuzelajului╚Öi propulsia era asiguratăÄde trei motoare puternice. Orice destabilizare a parametrilor de zbor duce imediat la un picaj ce nu mai poate fi oprit nici măÄcar de pilo╚Ťii experimenta╚Ťi. Aceasta este soarta modelelor rapide concepute pentru atacuri la nivel planetar prin transportarea trupelor special, a celor obi╚Önuite, a armamentului sau a bombelor.

1049022533 jpg jpeg
Bucati din avionul Tu-154 prabusit langa Soci

Bucati din avionul Tu-154 prabusit langa Soci

Tu-154 are o tristăÄcarierăÄa dezastrelor╚Öi cel din Marea NeagrăÄeste doar o ultimăÄdovadăÄa ceea ce planificau sovieticii pentru expansiune mondialăÄrapidăÄ. Debutul a fost╚őn for╚ŤăÄ╚őn anul 1973 cu 66 de victime din 100 de pasageri pe un aeroport din Praga. Un accident din 1980 a dus la moartea a 166 de personae din tot at╚âtea aflate la bord. A răÄmas cel mai mare dezastru din istoria Kazahstanului. Aparatul promitea săÄfie mult mai bun la capitolul nenorociri.  Anul 1994  a adus 160 de victime din tot at╚âtea posibile╚őn regiunea Xian din China╚Öi de╚Ťine recordul de nenorocire╚őn╚Ťara asiaticăÄ. Trista celebritate a fost confirmatăÄde drama polonezăÄde la Smolensk din 10 aprilie 2010 c╚ând au pierit 98 de persoane, elita conducăÄtoare a╚ŤăÄrii slave╚őn frunte cu pre╚ÖedinteleLech Kaczy┼äski. Era o reeditare a masacrului de la Katyn╚őn varianta tehnologizatăÄ. Nici Rom╚ânia n-a fost ocolităÄde catastrofe╚Öi, ╚őn februarie 1989, a căÄzut un exemplar╚őn timpul unui zbor de antrenament, prăÄbu╚Öirea sold╚ându-se cu moartea celor cinci persoane de la bord. Cine se urcăÄ╚őn acest model cu motoarele dispuse╚őn coadăÄare semnat contractul cu Moartea╚őn alb. Lipse╚Öte doar data decesului. Multe accidente au fost puse pe seama unor condi╚Ťii meteo dificile sau a altor cause ce n-au legăÄturăÄcu aparatul de zbor. Conducerea de la Moscova a fost interesatăÄnumai de vitezăÄ╚Öi autonomie, ceea ce proiectan╚Ťii sovietici au realizat din plin. Avionul Tu-154 are o vitezăÄmaximăÄde 975 km/h╚Öi poate săÄajungăÄpe aeroporturi aflate la 3.900 ÔÇô 6.600 km. AutorităÄ╚Ťile sovietice erau discrete╚őn ceea ce prive╚Öte nenorocirile militare╚Öi cine╚Ötie c╚âte secrete zac prin fondurile arhivelor.