Despre materia ├«ntunecat─â ┼či galaxii  Vera Rubin moare la v├órsta de 88 de ani jpeg

Despre materia ├«ntunecat─â ┼či galaxii. Vera Rubin moare la v├órsta de 88 de ani

­čôü Biografii
Autor: Redac╚Ťia

200 de galaxii┼či materia ├«ntunecat─â. Numeroase onoruri ┼či medalii. Toate acestea au ├«nsemnat via┼úa Verei Rubin, astronomul american. Ea a fost cea de-a doua femeie-astronom care a f─âcut parte din prestigioasa National Academy of Science, aduc├ónd ├«n domeniul astronomiei o contribu┼úie extraordinar─â. Vera Rubin a murit pe 25 decembrie, la v├órsta de 88 de ani, ├«n Princeton, New Jersey. ÔÇ×Parc─â-l v─âd pe astronomul cu al negurii repaos, Cum u╚Öor, ca din cutie, scoate lumile din chaos.ÔÇŁ, spunea Mihai Eminescu despre meseria de astronom.

vera png png

Vera Rubin, unul dintre pionierii astronomiei, s-a n─âscut pe 28 iulie 1928, ├«n Philadelphia. P─ârin┼úii ei erau imigran┼úi europeni:tat─âl s─âu era lituanian, iar mama sa venea din Republica Moldova.  Vera era de mic─â interesat─â de domeniul cerului ┼či al stelelor, al cosmosului ┼či al lumii ce ├«nconjoar─â Terra. ├Än acest domeniu a ini┼úiat-o tat─âl ei, electrician de meserie, care i-a construit un telescop. Toat─â aceast─â pasiune a ├«nceput s─â o dezvolte de la 10 ani, c├ónd s-a mutat ├«mpreun─â cu familia la Washington. S-a specializat ├«n domeniu fizicii, la Universitatea Cornell, iar mai apoi ┼či-a luat doctoratul la Universitatea Georgetown. ├Än timpul studiilor a realizat prima descoperire:o observa┼úie asupra mi┼čc─ârii galaxiilor, o teorie care contrazicea Big Bangul.

kasjak jpg jpeg