Opera sub clar de    lupă jpeg

Opera sub clar de... lupă

Muzeul Naţional de Artă al României vă invită să participaţi la programulOpera sub clar de... lupăîn Colecţia Elena şi Anastase Simu, aflată la Muzeul Colecţiilor de Artă (Calea Victoriei nr. 111).

Vizitele au loc astfel:

• Duminică, 23 martie, ora 11.30• Duminică, 30 martie, ora 11.30Se plăteşte doar biletul de intrare în muzeu (15 lei întreg, 7, 5 lei redus), fără taxa de ghidaj obişnuită. Participarea se face pe bază de programare la telefon la 021.314.81.19 sau prin e-mail la programari@art.museum.ro, în limita locurilor disponibile.

Prezentarea se concentrează asupra desenului Peisaj-Guyon (1959), realizat de pictorul francez Camille Pissarro, unui dintre cei mai importanţi reprezentanţi ai mişcării impresioniste. Se vor face, însă, referiri şi la alte lucrări aflate în Colecţia Simu. Programul Opera sub clar de ... lupă oferă informaţii despre istoria desenului şi despre autorul ei (ce reprezintă pentru istoria artei, cum se raportează desenul ales la ansamblul operei sale) în cadrul unei analize stricte a obiectelor (subiect, compoziţie, simbolism).

***

Anastase Simu (1854 – 1935) a fost unul dintre animatorii vieţii cultural-artistice ai vremii, fiind ales membru onorific al Academiei Române în anul 1933. Din dorinţa de a construi o clădire care să îi găzduiască remarcabila colecţie de artă, Anastase Simu a inaugurat în anul 1910 muzeul care îi va purta numele, asemănător unui templu grecesc. Muzeul Simu a funcţionat până în anul 1960 când a fost demolat, iar patrimoniul său a fost preluat de Muzeul Naţional de Artă al României. Începând din anul 1981 o parte din colecţie este expusă la Muzeul Colecţiilor de Artă.

Muzeul Colecţiilor de Artă, unic în peisajul cultural românesc, reuneşte în spaţiile unei clădiri de patrimoniu – Palatul Romanit – o serie de colecţii valoroase de obiecte de artă dintre cele mai diferite, donate de-a lungul timpului de diverşi colecţionari, personalităţi ale vieţii culturale româneşti.

Specificul muzeului constă în expunerea acestor colecţii ca entităţi de sine stătătoare, în încercarea de a recompune atmosfera originară a fiecăreia şi de a reda personalitatea şi preocupările colecţionarilor.