Istoria și evoluția automobilului
În zilele noastre, automobilul este un bun indispensabil pentru funcționarea normală a societății, astfel că este folosit pentru transportul public, personal și utilitar. Fără ajutorul automobilului, societatea nu ar fi ajuns la nivelul de dezvoltare pe care îl are astăzi, iar încă de la inventare, acesta a fost îmbunătățit constant.
Complexitatea tehnică a componentelor, designul, dar și viteza pe care o mașină o poate atinge, au stârnit o pasiune, cu precădere în rândul bărbaților, drept urmare și cărțile care includ prezentări ale diferitelor automobile de lux sunt la mare căutare.
Dacă ești pasionat de industria automobilelor, dar și a altor mijloace de transport precum avioane, motociclete, vapoare etc, ori dacă dorești să te informezi asupra regulilor de circulație, poți găsi cărți cu mașini, dar și cărți tehnice ale unor modele de autoturisme în categoria Transports de pe site-ul anticariatelor ce îți oferă cărți în engleză.
Personalitățile care au scris istorie în industria automobilelor
Nicolaus Otto
În anul 1876, inventatorul german a realizat primul motor practic în patru timpi, cu combustie internă, iar după ce și-a finalizat motorul, l-a încorporat într-o motocicletă. Nicolaus Otto și-a adus cea mai mare contribuție în ceea ce privește inovația motoarelor ce funcționau cu combustibil lichid. Otto, de altfel, a și intrat în istorie cu invenția sa, iar motorul pe care l-a inventat a fost utilizat ulterior pentru toate automobilele ce funcționau pe baza combustibilului lichid.
Karl Benz
De profesie inginer, Benz a construit primul său automobil în anul 1885, căruia i-a dat denumirea de Benz Patent Motorwagen, fiind alimentat de un motor cu ardere internă. În anul 1888, soția sa, Bertha, a făcut prima călătorie pe distanță lungă din istorie. Până în anul 1900, compania lui Karl Benz a devenit cel mai mare producător de automobile din lume, acesta fiind și primul care a integrat un motor cu ardere internă cu un șasiu.
Gottlieb Daimler
Împreună cu partenerul său, Wilhem Maybach, Daimler a construit în 1885 un motor ce folosea un carburator injectat pe benzină și care avea un cilindru vertical care îl făcea să fie mic și rapid, astfel că acesta a permis o revoluționare în construcția automobilelor. De asemenea, cei doi au realizat și primul automobil cu 4 roți, folosindu-se de o diligență, iar în anul 1889, aceștia au construit primul automobil de la bază, neadaptând niciun alt mijloc de transport de la vremea aceea. Automobilul avea un motor în doi clindri, înclinat în V, cu supape în formă de ciupercă, și a stat la baza tuturor motoarelor ce s-au construit în viitor.
Henry Ford
În 1908, Henry Ford a construit automobilul Model T care s-a vândut în peste 15 milioane de exemplare. Acest lucru a fost posibil deoarece Ford a inventat și folosit o linie de asamblare, ceea ce i-a permis să poată realiza mult mai multe autoturisme, astfel că a devenit cel mai mare producător de mașini din lume. Faimosul său model de automobil a fost asamblat în 93 de minute, pe linia inventată de Henry Ford, ceea ce a reprezentat un record pentru vremea respectivă. Tot el a făcut posibilă deschiderea pieței de construire a mașinilor ieftine prin desființarea unui brevet ce aparținea inventatorului Selden.
Încă de la primele schițe și invenții, automobilul a avut o evoluție uimitoare, astfel că astăzi reprezintă cea mai dezvoltată industrie. Descoperă în cărțile dedicate automobilelor cele mai rapide mașini, invenții inovative, dar și detaliile tehnice care te pot ajuta să te informezi cu privire la întreținerea unui autorism sau a unor părți ale acestuia.