Cel mai mare sondaj interna╚Ťional realizat de Ferratum compar─â obiceiurile de consum pe perioada vacan╚Ťei de var─â din 18 ╚Ť─âri jpeg

Cel mai mare sondaj interna╚Ťional realizat de Ferratum compar─â obiceiurile de consum pe perioada vacan╚Ťei de var─â din 18 ╚Ť─âri

Autor: Redac╚Ťia

Pentru a opta oar├ú consecutiv, Ferratum Group a derulat cu success Barometrul de Var├ú 2018Ôäó. Aproape 22.000 de gospod├úrii au participat la sondajul bi-anual, care pe l├óng─â altele, analizeaz─â principalele activit─â╚Ťi estivale ├«n r├óndul responden╚Ťilor, dac─â ace╚Ötia prefer─â shoppingul online ├«n detrimentul celui tradi╚Ťional ╚Öi care ╚Ťari vor cheltui cel mai mult ├«n vara lui 2018.  

Rezultatele din acest an arat─â faptul c├ú 26% dintre responden╚Ťi vor cheltui mai mult dec├ót vara trecut─â, ├«n timp ce 40% vor aloca aproximativ acela╚Öi buget.

Tendinţe de consum

Rezultatele arat─â c─â cei ce sunt dispu╚Öi s─â cheltuie cel mai mult din salariul lunar ├«n timpul vacan╚Ťei de var─â sunt locuitorii din Norvegia (68,5%), urma╚Ťi de Letonia (67%), Croa╚Ťia (61,2%) ╚Öi Mexic (60,3%) . ├Än acela╚Öi timp, ╚Ť─ârile ├«n care participan╚Ťii vor aloca cel mai pu╚Ťin din salariul lunar pe timpul verii sunt Finlanda (39,7%), Suedia (37,9%), Polonia (14%) ╚Öi Brazilia (13,1%).

Cum se situează România?

România se situeazã pe pozitia a șasea în topul cheltuielilor din perioada sărbătorilor de vară, urmând sã aloce 58.90% din veniturile lunare, aproximativ 528 Euro.

Cump─âr─âturile online sunt preferate de 31% dintre rom├ónii ce au participat la sondaj, iar 51% din responden╚Ťi vor plati cu cardul. Vara acesta, se pare c├ú mare parte din buget va fi dedicat c─âl─âtoriilor ├«n ╚Ť─âr─â (18.6%), achizi╚Ťionarea de articole pentru redecorarea casei (12.7%) ╚Öi activit─â╚Ťile recrea╚Ťionale (11.8%).

├Än ceea ce prive╚Öte c─âl─âtoriile, 33,84% dintre ace╚Ötia vor folosi serviciile AirBnB ╚Öi ├«n propor╚Ťie de 96% vor pl─âti mai pu╚Ťin de 100Eur pentru o noapte de cazare.

Pl─â╚Ťile cash nu mai sunt in top

Deloc surprinz─âtor este faptul c─â 70% dintre responden╚Ťii din Norvegia ╚Öi Suedia spun c─â prefer─â s─â foloseasc─â cardul ├«n locul numerarului. Dar nu numai ├«n Scandinavia pl─â╚Ťile cash sunt ├«nlocuite de carduri, peste 50% din participan╚Ťii la sondajul Ferratum afirm├ónd c─â vor pl─âti cu cardul ├«n aceast─â var─â.

De asemenea, un procent de peste 60% dintre participan╚Ťii la Barometrul de Var─â Ferratum spune c─â va folosi serviciile de mobile banking pentru nevoile bancare pe perioada estival─â. Privind mai ├«ndeaproape, 80% dintre responden╚Ťii din Suedia, Canada, Norvegia ╚Öi Olanda au afirmat c─â prefer─â utilizarea mobile banking-ului ├«n timpul vacan╚Ťei de var─â.

Cump─âr─âturile online vs offline

Aproximativ 30% dintre cei chestiona╚Ťi prefer─â cump─âr─âturile online ├«n aceast─â var─â, cu Marea Britanie ╚Öi Spania ├«n fruntea clasamentului. Finlanda, Letonia ╚Öi Mexic, pe de alt─â parte, sunt ceva mai tradi╚Ťionaliste, responden╚Ťii aleg├ónd s─â fac─â mare parte din achizi╚Ťii ├«n magazinele fizice.

40% din buget alocat c─âl─âtoriilor

Se observ─â o cre╚Ötere de 7% din bugetul alocat c─âl─âtoriilor, comparativ cu vara trecut─â, astfel ├«nc├ót, anul acesta cei ce au participat la sondaj spun c─â vor aloca un procent de 40% din bugetul vacan╚Ťei de var─â pentru c─âl─âtorii. ╚Ü─ârile ce vor aloca cei mai mul╚Ťi bani pentru c─âl─âtorii sunt Germania (50.8%), Bulgaria (45.8%), Finlanda (41.1%) ╚Öi Polonia (40.1%). C├ónd au fost ╚őntreba┼úi care sunt activit─â╚Ťile prioritare din punct de vedere al cheltuielilor din aceast─â var─â, 11.3% din responden╚Ťi au afirmat c─â prefer─â c─âl─âtoriile ├«n ╚Ťar─â, ├«n timp ce 8.7% vor c─âl─âtori ├«n str─âin─âtate..

├Än topul celor ce prefer─â c─âl─âtoriile ├«n str─âin─âtate sunt cei din Bulgaria, Brazilia ╚Öi Danemarca, dispu╚Öi s─â aloce ├«ntre 15% si 21% din buget pentru a pleca ├«n vacan╚Ť─â peste hotare.

Dacă norvegienii vor cheltui în proporţie de 99.43% peste 100Eur pentru o noapte la hotel, cei din Germania (72.18%), Cehia (52.03%) și Bulgaria (48.72%) se află în topul celor ce preferă să apeleze la serviciile Airbnb pentru cazare în perioada estivală.

Care sunt activit─â╚Ťile preferate ├«n aceast─â var─â ╚Öi unde merge mare parte din buget?

Referitor la activit─â╚Ťile pentru care vor cheltui mare parte din buget pe perioada vacan╚Ťei de var─â, responden╚Ťii au ales c─âl─âtoriile ├«n ╚Ťar─â (11.3%), urmate ├«ndeaproape de achizi╚Ťiile de ├«mbr─âc─âminte ╚Öi accesorii estivale (10.7%), dar ╚Öi de activit─â╚Ťi de socializare cum ar fi: plaja, petreceri, restaurante, baruri (10%).

Activit─â╚Ťile recrea┼úionale ├«n familie sau cele sportive sunt cele mai populare ├«n Mexic, Canada ╚Öi Cehia cu aproape 10% din buget alocat, urmat de participarea la evenimente personale: botezuri, nun╚Ťi, etc. Doar responden╚Ťii din Letonia au ales pe primul loc gr─âdin─âritul ╚Öi recondi╚Ťionarea casei, fiind dispu┼či s─â aloce un procent de 16% din venitul lor

Cum a fost realizat Barometrul de Var├ú Ferratum Group 2018Ôäó?

ÔÇó Barometrul de Var├ú Ferratum a fost efectuat de catre clien╚Ťii activi Ferratum Group ├«n 20 ╚Ť─âri din Europa cu un chestionar online standardizat pentru toate loca╚Ťiile. Veniturile au fost men╚Ťionate ├«n moneda local─â ╚Öi investi╚Ťiile relative pentru var├ú, calculate ca raport ├«ntre cheltuielile de var─â ╚Öi venitul familiei disponibil ├«n fiecare loca╚Ťie. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare loca╚Ťie ├«n func╚Ťie de paritatea puterii de cump─ârare bazate pe cifrele anului 2014 ale B─âncii Mondiale.

ÔÇó Peste 22.000 de gospod─ârii au participat la sondaj. Responden╚Ťii au avut v├órste cuprinse ├«ntre 18 ╚Öi 61 de ani, iar 54.4% au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospod─âriilor care au participat a fost de ÔéČ603-ÔéČ2631. M├úrimea medie a gospod─âriilor este de 2.9 persoane.

ÔÇó ├Än plus fa╚Ť─â de factorii demografici, responden╚Ťii au fost ├«ntreba╚Ťi despre venitul lunar disponibil, c├ót de mult cheltuiesc ├«n perioada verii, pe ce activit─â╚Ťi cheltuiesc banii, dac├ú vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare ╚Öi dac├ú vor utiliza mobile banking-ul ├«n timpul calatoriilor ├«n str─âin─âtate.

ÔÇó Sondajele au folosit valuta respectiv├ú a fiecarei tari iar r─âspunsurile au fost echivalate astfel ╚őnc├ót s├ú reflecte puterea de cump─ârare a fiec─âreia. To╚Ťi responden╚Ťii la sondaj au fost anonimi.

745 x 497 picture 1 jpg jpeg

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor interna╚Ťional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor ╚Öi ├«ntreprinderilor mici, distribuite ╚Öi gestionate pe dispozitive mobile. Fondat─â ├«n 2005 ╚Öi cu sediul ├«n Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid ├«n 25 de ╚Ť─âri din Europa, Africa, America de Sud ╚Öi de Nord ╚Öi in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier ├«n tehnologia serviciilor financiare digitale ╚Öi mobile, Ferratum se afl─â ├«n prim-planul revolu╚Ťiei bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansat─â ├«n 2016, este o platform─â inovatoare de servicii mobile care ofer─â o gam─â variata de servicii bancare, inclusiv pl─â╚Ťi ╚Öi transferuri online ├«n timp real, ├«ntr-o singur─â aplica╚Ťie. ├Än prezent este disponibil─â pe cinci pie╚Ťe europene. Condus─â de fondatorul s─âu, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,9 milioane de clien╚Ťi activi ╚Öi fosti care au beneficiat de un ├«mprumut ├«n trecut (la 31 Decembrie 2017) din care peste 780.000 au un cont activ in Mobile banking sau cel pu╚Ťin un ├«mprumut luat ├«n ultimele 12 luni.

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informa╚Ťii, vizita╚Ťi www.ferratumgroup.com.

Contact:

Ferratum Group

Emmi Kyykk├Ą

Business Support Manager for CEO

T: +41 79 940 6315

E: emmi.kyykka@ferratum.com