Cel mai mare Barometru de Cr─âciunÔäó realizat de Ferratum analizeaz─â obiceiurile de cump─ârare la nivel global din peste 31 000 de gospod─ârii jpeg

Cel mai mare Barometru de Cr─âciunÔäó realizat de Ferratum analizeaz─â obiceiurile de cump─ârare la nivel global din peste 31.000 de gospod─ârii

Autor: Redac╚Ťia

C├ónd vine vorba de perioada s─ârb─âtorilor de Cr─âciun, care sunt obiceiurile consumatorilor? Locuitorii c─âror ╚Ť─âri cheltuie cel mai mult? Ce ╚Ťar─â cump─âr─â cele mai multe haine ╚Öi cine e dispus s─â cheltuie mai mult de 100 EURO pentru o noapte de cazare la hotel? Cine folose╚Öte serviciile bancare mobile ╚Öi care sunt rezolu╚Ťiile pentru Anul 2019?

Ferratum Group, un furnizor global de servicii financiare mobile, a analizat planurile clien╚Ťilor din 14 ╚Ť─âri ├«n ceea ce priveste cheltuielile din perioada s─ârb─âtorilor de iarn─â. Peste 31.000 de persoane au completat sondajul ╚Öi ne-au ├«mp─ârt─â╚Öit planurile pentru acest Cr─âciun, cheltuieli pe care au ├«n plan sa le faca ╚Öi dorin╚Ťele pentru noul an.

Sondajul indic─â faptul c─â 21% dintre participan╚Ťi vor cheltui mai mult comparativ cu anul precedent, 38% inten╚Ťioneaz─â s─â cheltuie mai pu╚Ťin, iar 42% s─â men╚Ťin─â acela╚Öi nivel al cheltuielilor ca anul trecut. Sondajul a relevat c├óteva diferen╚Ťe surprinz─âtoare ├«ntre ╚Ť─âri ├«n ceea ce prive╚Öte cheltuielile din aceast─â perioad─â. ├Än acest an, Barometrul interna╚Ťional de Cr─âciun Ferratum arat─â c─â Brazilia este precursorul cheltuitorilor de Cr─âciun, 91% din veniturile lor lunare fiind alocate s─ârb─âtorilor. Pe locul 2 g─âsim Polonia cu doar 36%, urmat─â ├«ndeaproape de Australia, Spania ╚Öi Rom├ónia ca ╚Ť─âri care investesc cei mai mul╚Ťi bani ├«n perioada s─ârb─âtorilor de Cr─âciun, respectiv aproximativ 34% din veniturile lor lunare.

  Care ╚Ť─âri aleg achizi╚Ťiile online? 

Marea Britanie se afl─â pe primul loc ├«n ceea ce prive╚Öte achizi╚Ťiile online din 2019 cu un procent de 38%, urmat─â de Olanda (30%) ╚Öi Suedia (29%), ├«n timp ce Estonia, Croa╚Ťia ╚Öi Letonia prefer─â magazinele tradi╚Ťionale pentru cump─âr─âturile de Cr─âciun.

Ce are de-a face dragostea cu asta?

C├ónd au fost ├«ntreba╚Ťi ce apreciaz─â mai mult ├«n aceast─â perioad─â a anului, 64% dintre responden╚Ťi au spus c─â timpul petrecut al─âturi de familie ╚Öi de cei dragi reprezint─â dorin╚Ťa lor primordial─â pentru acest Cr─âciun.

Care sunt rezolu╚Ťiile pentru Noul An?

Petrecerea timpului cu cei dragi este, din nou, r─âspunsul de top (23%), urmat de renovarea casei (15%), de c─âl─âtorii (12%) ╚Öi de o via╚Ť─â mai activ─â ╚Öi mai s─ân─âtoas─â (11%).

Hainele, dulciurile ╚Öi juc─âriile reprezint─â principalele atrac╚Ťii pentru acest Cr─âciun

Hainele vor fi cele mai cump─ârate prduse ├«n aceast─â iarn─â, cu o medie de 13% din venitul disponibil al unei familii, urmate de dulciuri (12%) ╚Öi juc─ârii sau jocuri (11%). Aproape toat─â lumea ador─â mod─â, 12 ╚Ť─âri din 14 sus╚Ť├«n├ónd c─â vor cheltui cei mai mul╚Ťi bani pentru ├«mbr─âc─âminte ╚Öi cump─âr─âturi de Cr─âciun. Singurele excep╚Ťii sunt Letonia, unde participarea la evenimente sportive reprezint─â prima alegere ╚Öi Polonia care situeaz─â dulciurile pe primul loc.

Unde sunt dependen╚Ťii de c─âl─âtorii?

Brazilia, ╚Ťara care cheltuie cel mai mult ├«n timpul s─ârb─âtorilor de Cr─âciun, se afl─â, de asemenea, ├«n topul listei de cheltuieli pentru c─âl─âtorii, 31% dintre responden╚Ťi afirm├ónd c─â cea mai mare parte a cheltuielilor lor vor merge ├«n aceast─â direc╚Ťie. De asemenea, rom├ónilor ╚Öi australienilor le place s─â c─âl─âtoreasc─â, aloc├ónd turismului aproximativ 25% din cheltuielile lor de Cr─âciun. 71% dintre responden╚Ťii din Suedia ╚Öi 64% din Marea Britanie ╚Öi Norvegia au afirmat c─â vor utiliza plata cu cardul ├«n detrimentul tranzac╚Ťiilor ├«n numerar.

Mobile banking-ul este viitorul

Toate ╚Ť─ârile (67%), cu excep╚Ťia Bulgariei (43%) aleg mobile banking-ul, Suedia ╚Öi Olanda fiind precursorii acestui trend digital (91%).

Hoteluri scumpe sau Airbnb?

Australienii ╚Öi canadienii vor pl─âti mai mult de 100 EURO pentru o noapte de cazare la hotel, ├«n timp ce rom├ónii ╚Öi estonienii vor alege mai degrab─â servicii precum Airbnb ├«n timpul vacan╚Ťelor sau ├«n timpul c─âl─âtoriei ├«n str─âin─âtate.

Cum s─ârb─âtoresc rom├ónii ╚Öi care sunt rezolu╚Ťiile pentru Noul An?

Conform studiului realizat de Ferratum, Rom├ónii consider─â c─â cel mai important moment de s─ârb─âtori ├«l reprezint─â timpul petrecut al─âturi de familie (62%), ├«╚Öi doresc s─â se bucure de spiritul Cr─âciunului (23%) ╚Öi au ├«n plan s─â cumpere cadouri pentru s─ârb─âtori (13%). ├Än ceea ce prive╚Öte cump─âr─âturile, acestea se vor axa ├«n propor╚Ťie de 20% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (17%) ╚Öi de jocuri & juc─ârii (12%).

Pentru Noul An, rom├ónii ├«╚Öi doresc s─â petreac─â mai mult cu apropia╚Ťii (32%), s─â-╚Öi renoveze casa (28%) ╚Öi s─â c─âl─âtoreasc─â mai mult (24%). Spre deosebire de anul trecut (15%), doar 13% dintre responden╚Ťi viseaz─â la o via╚Ť─â mai activ─â.



topul cheltuieli romania 0 jpeg

Cum a fost realizat Barometrul de Cr─âciun Ferratum Group 2019Ôäó?

ÔÇó Sondajul a fost efectuat de Ferratum Group ├«n r├óndul clien╚Ťilor ╚Öi non-clien╚Ťilor s─âi, ├«n 14 ╚Ť─âri,ca chestionar online standardizat pentru toate ╚Ť─ârile. Veniturile sunt declarate ├«n moneda local─â, iar consumul relativ de Cr─âciun este calculat ├«n raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare ╚Ťar─â.
ÔÇó Peste 31.000 de gospod─ârii au participat la sondaj. Responden╚Ťii au avut v├órsta cuprins─â ├«ntre 18 ╚Öi peste 61 de ani. 60% dintre participan╚Ťi au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospod─âriilor participante a fost cuprins ├«ntre 880 ╚Öi 3836 EUR. M─ârimea medie a gospod─âriei ├«n r├óndul responden╚Ťilor a fost de 2,9 persoane.
ÔÇó Pe l├óng─â factorii demografici, responden╚Ťii au fost ├«ntreba╚Ťi despre venitul disponibil lunar, c├ó╚Ťi bani vor fi aloca╚Ťi pentru s─ârb─âtorile de Cr─âciun, care sunt rezolu╚Ťiile pentru Anul Nou, dac─â vor c─âl─âtori ├«n perioada s─ârb─âtorilor de iarn─â sau dac─â vor folosi serviciile Airbnb, respectiv, servicii bancare online ├«n timpul c─âl─âtoriilor ├«n str─âin─âtate.
ÔÇó Sondajul a utilizat moneda local─â a fiec─ârei ╚Ť─âri. R─âspunsurile au fost echivalate pentru a reflecta puterea de cump─ârare a fiec─ârei ╚Ť─âri. To╚Ťi responden╚Ťii la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor interna╚Ťional de servicii bancare mobile ╚Öi de credite on-line destinate persoanelor fizice ╚Öi ├«ntreprinderilor mici, distribuite ╚Öi gestionate pe dispozitive mobile. Fondat ├«n anul 2005 ├«n Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid ├«n peste 23 de ╚Ť─âri din Europa, Africa, America de Sud ╚Öi de Nord, Australia ╚Öi Asia.

C─â pionier ├«n tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se afl─â ├«n prim-planul revolu╚Ťiei bancare digitale. Ferratum are un protofoliu de aproximativ 763.000 de clien╚Ťi activi ÔÇô care au un cont deschis ├«n cadrul Mobile Bank sau un ├«mprumut luat ├«n ultimele 12 luni (ultima actualizare: 30 septembrie 2019).

Grupul Ferratum este listat ├«n Prime-Standard la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul ÔÇťFRUÔÇŁ. Pentru mai multe informa╚Ťii, vizita╚Ťi www.ferratumgroup.com.

Contact:
Ferratum Group
Emmi Kavander
Head of Group Communications and Investor Relations
T: +41 79 940 6315
E: emmi.kavander@ferratum.com