De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclama in Romania
Expozitia, realizata de Ancuta-Lacrimioara Chis si Ucu Bodiceanu, profesori la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, cuprinde reproduceri ale unor afise si machete publicitare romanesti de la sfarsitul Primului Razboi Mondial pana la caderea regimului comunist.
Intalnirea dintre luxul interbelic si utilitatea proletara, invitatiuni facute de Bally, Sache sau Mociornita la achizitionarea unor produse si Ministerul Industriei, Petrolului si Chimiei care "asigura aprovizionarea", rime pline de umor si sloganuri atragatoare-"Stomacul cand ti se-ntareste, / Tablete tu le gaseste, / Si invata din Abecedar, / Ca doar Koprolu-i salutar." (Purgativ ideal de ciocolata) si "Cata vraja are marea, / Tot mai fermecata-i zarea!" (Sampania, Elixir de buna dispozitie si tinerete)-ofera o perspectiva de exceptie asupra modului in care generatii diferite au fost ademenite sa consume, si nu doar atat:reclama spune povesti despre oameni, mentalitati si atitudini care, privite peste timp, frapeaza sau starnesc melancolia.
Branduri internationale versus intreprinderi cu denumiri inflacarat-cutezatoare fac deliciul celor care isi supun privirea unei experiente cu adevarat contrastante:doua tipologii artistice si ideologice, desprinse parca din doua lumi. Si, totusi, este vorba despre aceeasi Romanie vazuta de-a lungul a sapte decenii prin prisma reclamelor.
Expozitia va fi deschisa in perioada 29 aprilie-20 mai 2010. Intrarea publicului este libera.