Tragedia de la Anina: Mina în care au murit peste 200 de oameni într-o singură zi
Mina de cărbune Anina a fost deschisă în jurul anului 1773. De la mijlocul secolului al XIX-lea, Anina și Oravița au fost legate printr-una dintre cele mai vechi căi ferate din România.
Linia ferată montană, de 33 de kilometri, extrem de spectaculoasă, mai este folosită și în prezent, în scop turistic, însă în trecut era transporturile miniere și de bușteni de pe vechea cale ferată au contribuit semnificativ la dezvoltarea și stabilitatea economică zonei din Munții Banatului.
Istoria minei de cărbune din Anina a fost marcată de un șir de tragerii. Cea mai mare catastrofă din istoria ținutului minier și a României s-a petrecut aici, în 7 iunie 1920. Atunci, cel puțin 217 oameni au murit , în urma unor explozii din mina de cărbune. Accidentul a fost cauzat de cantitatea mare de explozivi, peste trei tone, depozitată în două camere din subteranele minei.
Dinamita fusese confiscată în timpul unor operațiuni militare, dar se afla în stare de degradare, iar locul său nu trebuia să fie în subteranele unei mine de cărbune.
Puțul în care avusese loc explozia nu a mai fost deschis, în schimb, mina de cărbune a continuat să fie exploatată și extinsă în deceniile de comunism, ajungând la o adâncime de peste 1.000 de metri. După 1990, numeroasele mine de cărbune și metalice din Munții Banatului au fost închise pe rând, definitiv. În vara anului 2006, mina Anina a fost închisă definitiv, iar în prezent unele dintre clădirile sale au rămas în conservare, fiind promovate într-un circuit turistic.
Citește mai multe amănunte despre istoria minei Anina pe adevarul.ro
Mai multe pentru tine...