Unul dintre cei mai mari dinozauri care au trăit vreodată, descoperit în Australia jpeg

Cercet─âtorii australieni au identificat o nou─â specie de dinozaur, denumit─â Australotitan cooperensis. R─âm─â╚Öi╚Ťele fosilizate ale acestui animal au fost descoperite ├«n 2006, ├«n Australia, fiind unul dintre cei mai mari dinozauri care au tr─âit vreodat─â.

Dinozaurul apar╚Ťine grupului titanozaurilor, animale care au tr─âit cu circa 100 de milioane de ani ├«n urm─â. R─âm─â╚Öi╚Ťe ale unor specimene din acest grup de dinozauri erbivori cu g├ótul lung au fost descoperite pe toate continentele. Se estimeaz─â c─â Australotitan cooperensis avea ├«ntre 5 ╚Ö 6,5 metri ├«n─âl╚Ťime ╚Öi o lungime de 25-30 de metri, informeaz─â AFP.

ÔÇ×Judec├ónd dup─â compara╚Ťia taliei membrelor, acest nou titanozaur se num─âr─â printre cei mai mari cinci (dinozauri) din lumeÔÇŁ, a declarat Robyn Mackenzie, de la Muzeul de Istorie Natural─â din Eromanga, din sud-vestul statului australian Queensland.

Potrivit lui paleontologului Scott Hocknull, confirmarea faptului c─â r─âm─â╚Öi╚Ťele acestui specimen apar╚Ťin unei noi specii constituie rezultatul unui ÔÇ×proces foarte lung ╚Öi complicatÔÇŁ. Numeroase alte oase de dinozaur au fost descoperite ├«n aceea╚Öi zon─â, a precizat Hocknull, ad─âug├ónd c─â sunt necesare mai multe s─âp─âturi.

Paleontologul Scott Hocknull pozeaz─â al─âturi de piciorul st├óng al dinozaurului, a c─ârui ├«n─âl╚Ťime la greab─ân este estimat─â 5-6,5 metri (foto: Christine Robertson / Queensland Museum)

dinozaur schelet jpg jpeg

Cel mai mare dinozaur cunoscut p├ón─â ├«n prezent este Patagotitan mayorum, supranumit ÔÇ×Titanul din PatagoniaÔÇŁ, descoperit ├«n Argentina. Paleontologii estimeaz─â c─â acesta ar fi c├ónt─ârit ├«n jur de 70 de tone ╚Öi ar fi m─âsurat aproximativ 37 de metri lungime ╚Öi 8 metri ├«n─âl╚Ťime la greab─ân.

Foto sus: Australotitan cooperensis, desen de Vlad Konstantinov, ┬ę Eromanga Natural History Museum