Fosila de dinozaur scoasă la iveală de ploile torențiale (© CAPPA/UFSM)

O fosilă de dinozaur, scoasă la iveală de ploile torențiale / VIDEO

Ploile torențiale care au provocat inundații istorice în sudul Braziliei au scos la iveală o fosilă de dinozaur datând din urmă cu aproximativ 200 de milioane de ani.

Fosila aflată într-o „foarte bună stare de conservare”, potrivit echipei de oameni de știință care a descoperit-o, a fost identificată în luna mai, în localitatea Sao Joao do Polesine, la aproximativ 300 kilometri de Porto Alegre, într-o zonă de pampas considerată „El Dorado-ul” paleontologiei braziliene, informează Agerpres.

După patru zile de săpături, o echipă de paleontologi de la Universitatea Federală din Santa Maria (UFSM) a reușit să izoleze și să transporte bolovanul care conținea scheletul fosilizat la centrul lor de cercetare. Fosila datează din Triasic (perioadă geologică cuprinsă între acum 250 de milioane de ani și acum 200 milioane de ani), înainte de Jurasic.

Conform primelor observații ale reputatului centru, specimenul descoperit aparține familiei Herrerasauridae, carnivore bipede cu coadă lungă care au populat ținuturile unde se află azi Argentina și Brazilia.

„Nu doar că este una dintre cele mai vechi fosile de dinozaur, dar este și într-o stare foarte bună de conservare. Ne va oferi multe informații despre anatomia acestor dinozauri”, a explicat pentru AFP Rodrigo Temp Muller, șeful echipei de cercetători.

Pampasul din sudul Braziliei, aproape de granița cu Argentina și Uruguay, adăpostește sub pământul său roșu circa o sută de zăcăminte bogate în fosile, care dezvăluie cunoștințe importante despre epoca primilor dinozauri.

Foto: Fosila de dinozaur scoasă la iveală de ploile torențiale (© CAPPA/UFSM)