Comerțul României cu SUA în anul 1937
Distanțele afectau raporturile dintre cele două state, dar piața liberă a dictat și au ajuns mărfuri americane și pe meleagurile carpatine. Era un început pentru patronii ce doreau clienți care să cumpere cantități mari de bunuri industriale și chiar fabrici întregi.
România era interesată să facă rost de mărfuri din fier și au fost aduse 2.355 t de produse ale industriei metalurgice. Fabricile românești aveau nevoie de utilaje și mașini de tot felul și au fost importate 2.245 t. Industria locală începea să prindă gustul motoarelor americane mai puternice. Autovehiculele americane erau apreciate pentru calitate și robustețe și au sosit 4.092 t de astfel de bunuri ale industriei constructoare de mașini.
Clienții de peste ocean erau interesați de produsele industriei lemnului și aceasta a trimis la export 47.333 t de marfă. Și industria hârtiei a fost un livrator bun prin cele 5.623 t.
Industria pielăriei putea să pară complet lipsită de valoare în raporturile comerciale prin cele 148 tone de lucrări în acest material, dar valoarea a fost de 183.286.000 lei din totalul de 529.909.000 lei al comerțului.
Totalul livrărilor de produse către clienții de peste ocean a ajuns abia la 60.638 t, ceea ce era o picătură într-un ocean în raport cu potențialul celor două economii. Nici importul nu era unul deosebit și erau însumate numai 14.071 t.
Foto sus: Automobile americane fabricate în anul 1937 (© Library of Congress)