Toamna se num─âr─â filmele    de la Cannes jpeg

Toamna se num─âr─â filmele... de la Cannes

Pentru al ┼čaptelea an consecutiv, filmele de la Cannes ajung la Bucure┼čti:unul dintre cele mai a┼čteptate evenimente cinematografice ale toamnei se va ├«ntinde pe durata a 10 zile, iar peste 100 de proiec┼úii vor rula spre delectarea publicului. ÔÇ×Les Films de Cannes ├á BucarestÔÇŁ e g─âzduit de CinemaPRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul ╚Ü─âranului ╚Öi Sala Auditorium a Muzeului Na╚Ťional de Art─â, ├«n perioada 14-23 octombrie.  

Cinefilii sunt purta┼úi ├«n toate col┼úurile lumii. Dileme individuale, drame de familie, drumuri prin trecut ┼či ├«ncerc─âri de viitor. Filme precum ÔÇ×The happiest day in the life of Olli M├ĄkiÔÇŁ, ce a ob┼úinut premiul Un Certain Regard, sau ÔÇ×The neon demonÔÇŁ aduc ├«n aten┼úia publicului obstacolele ce stau ├«n calea unei cariere de succes:de la nesiguran┼úa interioar─â la intrigile exterioare.

Tot cariera, dar mai ales consecin┼úele sale, fac subiectul filmului ÔÇ×Voir du paysÔÇŁ, ├«n regia surorilor Delphine ┼či Muriel Coulin. Premiat─â cu Un Certain Regard, pelicula prezint─â dou─â femei-soldat, Aurore ┼či Marine, intrepretate de Ariane Labed ┼či Soko, care, prietene din copil─ârie, au servit ├«mpreun─â pe frontul din Afganistan. ├Ämpreun─â cu plutonul lor, ele sunt trimise pentru 3 zile ├«n Cipru, ├«ntr-o ÔÇ×permisie de decompresiuneÔÇŁ. A┼ča nume┼čte armata procesul de minim─â deta┼čare de la ac┼úiunea r─âzboiului. Cele dou─â prietene reac┼úioneaz─â diferit exerci┼úiilor de ├«mp─ârt─â┼čire a momentelor cheie dramatice din tran┼čee. ├Än aceasta pseudo mini-vacan┼ú─â, solda┼úilor le este permis s─â se bucure de plaj─â ┼či de lini┼čte. Aici, ele sunt ├«ns─â nevoite s─â fac─â fa┼ú─â realit─â┼úii, dominat─â de sexism. Pentru ÔÇ× A vedea lumeaÔÇŁ dup─â ce ai tr─âit r─âzboiul, ├«┼úi sunt necesare dioptrii speciale, f─âr─â urme de traum─â sau regret.

aquarius jpeg jpeg

ÔÇ×Les Films de Cannes ├á BucarestÔÇŁ aduce pentru nostalgici un tip brazilian al portretului artistului la b─âtr├óne┼úe:Dona Clara. Clara, de fapt, pentru c─â ea refuz─â ca oamenii s─â i se adreseze cu apelativul de polite┼úe. Un apartament simplu, dar elegant al anilor ÔÇÖ40, din blocul Aquarius, localizat undeva la malul m─ârii, ├«n zona Recife, din nord-estul Braziliei. Un hamac imens, alb, cro┼četat, al─âturi de o m─âsu┼ú─â de lucru. Pe geamurile supradimensionate, lumina intr─â parc─â pe ritmul discurilor ascultate la gramofon. Clara e un fost critic de muzic─â, artist─â extravagant─â, v─âduv─â, cu ├«nf─â┼úi┼čarea unei Holly Golightly ajuns─â la senectute. Toate apartamentele vecine au fost cump─ârate de c─âtre o corpora┼úie, planul fiind ca blocul s─â fie d─âr├ómat ┼či bine├«n┼úeles, construit─â ├«n loc o cl─âdire modern─â. Urmeaz─â o perioad─â de presiune, Clara ├«mpotrivindu-se cu orice pre┼ú v├ónz─ârii apartamentelui. Printre culorile vii ale Braziliei, se creioneaz─â ├«n tonuri de gri ideea c─â atunci c├ónd pierzi un obiect, dispare ├«n acela┼či timp ┼či trecutul care te leag─â de el. C├ót de mult este dispus un om, ┼či mai ales un artist, s─â lupte pentru un crez personal? ÔÇ×AquariusÔÇŁ, regizat de c─âtre Kleber Mendon├ža Filho, te face s─â te (re)├«ndr─âgoste┼čti de Brazilia, surprins─â ca ├«ntr-o fotografie polaroid.