Istoria ╚Öi evolu╚Ťia automobilului  jpeg

Istoria ╚Öi evolu╚Ťia automobilului

Autor: advertorial

├Än zilele noastre, automobilul este un bun indispensabil pentru func╚Ťionarea normal─â a societ─â╚Ťii, astfel c─â este folosit pentru transportul public, personal ╚Öi utilitar. F─âr─â ajutorul automobilului, societatea nu ar fi ajuns la nivelul de dezvoltare pe care ├«l are ast─âzi, iar ├«nc─â de la inventare, acesta a fost ├«mbun─ât─â╚Ťit constant. 

Complexitatea tehnic─â a componentelor, designul, dar ╚Öi viteza pe care o ma╚Öin─â o poate atinge, au st├órnit o pasiune, cu prec─âdere ├«n r├óndul b─ârba╚Ťilor, drept urmare ╚Öi c─âr╚Ťile care includ prezent─âri ale diferitelor automobile de lux sunt la mare c─âutare. 

Dac─â e╚Öti pasionat de industria automobilelor, dar ╚Öi a altor mijloace de transport precum avioane, motociclete, vapoare etc, ori dac─â dore╚Öti s─â te informezi asupra regulilor de circula╚Ťie, po╚Ťi g─âsi c─âr╚Ťi cu ma╚Öini, dar ╚Öi c─âr╚Ťi tehnice ale unor modele de autoturisme ├«n categoria Transports de pe site-ul anticariatelor ce ├«╚Ťi ofer─â c─âr╚Ťi ├«n englez─â.

Personalit─â╚Ťile care au scris istorie ├«n industria automobilelor

enciclopedie jpg jpeg

Nicolaus Otto

├Än anul 1876, inventatorul german a realizat primul motor practic ├«n patru timpi, cu combustie intern─â, iar dup─â ce ╚Öi-a finalizat motorul, l-a ├«ncorporat ├«ntr-o motociclet─â. Nicolaus Otto ╚Öi-a adus cea mai mare contribu╚Ťie ├«n ceea ce prive╚Öte inova╚Ťia motoarelor ce func╚Ťionau cu combustibil lichid. Otto, de altfel, a ╚Öi intrat ├«n istorie cu inven╚Ťia sa, iar motorul pe care l-a inventat a fost utilizat ulterior pentru toate automobilele ce func╚Ťionau pe baza combustibilului lichid.  

Karl Benz

De profesie inginer, Benz a construit primul s─âu automobil ├«n anul 1885, c─âruia i-a dat denumirea de Benz Patent Motorwagen, fiind alimentat de un motor cu ardere intern─â. ├Än anul 1888, so╚Ťia sa, Bertha, a f─âcut prima c─âl─âtorie pe distan╚Ť─â lung─â din istorie. P├ón─â ├«n anul 1900, compania lui Karl Benz a devenit cel mai mare produc─âtor de automobile din lume, acesta fiind ╚Öi primul care a integrat un motor cu ardere intern─â cu un ╚Öasiu. 

Gottlieb Daimler

├Ämpreun─â cu partenerul s─âu, Wilhem Maybach, Daimler a construit ├«n 1885 un motor ce folosea un carburator injectat pe benzin─â ╚Öi care avea un cilindru vertical care ├«l f─âcea s─â fie mic ╚Öi rapid, astfel c─â acesta a permis o revolu╚Ťionare ├«n construc╚Ťia automobilelor. De asemenea, cei doi au realizat ╚Öi primul automobil cu 4 ro╚Ťi, folosindu-se de o diligen╚Ť─â, iar ├«n anul 1889, ace╚Ötia au construit primul automobil de la baz─â, neadapt├ónd niciun alt mijloc de transport de la vremea aceea. Automobilul avea un motor ├«n doi clindri, ├«nclinat ├«n V, cu supape ├«n form─â de ciuperc─â, ╚Öi a stat la baza tuturor motoarelor ce s-au construit ├«n viitor. 

Henry Ford

├Än 1908, Henry Ford a construit automobilul Model T care s-a v├óndut ├«n peste 15 milioane de exemplare. Acest lucru a fost posibil deoarece Ford a inventat ╚Öi folosit o linie de asamblare, ceea ce i-a permis s─â poat─â realiza mult mai multe autoturisme, astfel c─â a devenit cel mai mare produc─âtor de ma╚Öini din lume. Faimosul s─âu model de automobil a fost asamblat ├«n 93 de minute, pe linia inventat─â de Henry Ford, ceea ce a reprezentat un record pentru vremea respectiv─â. Tot el a f─âcut posibil─â deschiderea pie╚Ťei de construire a ma╚Öinilor ieftine prin desfiin╚Ťarea unui brevet ce apar╚Ťinea inventatorului Selden.

├Änc─â de la primele schi╚Ťe ╚Öi inven╚Ťii, automobilul a avut o evolu╚Ťie uimitoare, astfel c─â ast─âzi reprezint─â cea mai dezvoltat─â industrie. Descoper─â ├«n c─âr╚Ťile dedicate automobilelor cele mai rapide ma╚Öini, inven╚Ťii inovative, dar ╚Öi detaliile tehnice care te pot ajuta s─â te informezi cu privire la ├«ntre╚Ťinerea unui autorism sau a unor p─âr╚Ťi ale acestuia.