Cum arat─â via╚Ťa dup─â pandemia COVID 19? 10 000 de oameni din ├«ntreaga lume au ├«mp─ârt─â╚Öit ÔÇ×noua normalitateÔÇŁ ├«n cadrul celui de al 14 lea barometru Ferratum   jpeg

Cum arat─â via╚Ťa dup─â pandemia COVID-19? 10.000 de oameni din ├«ntreaga lume au ├«mp─ârt─â╚Öit ÔÇ×noua normalitateÔÇŁ ├«n cadrul celui de-al 14-lea barometru Ferratum

Autor: advertorial

Rezultatele Barometrului de Var─â 2021 al Grupului FerratumÔäó arat─â, ├«n cel de-al 14-lea sondaj consecutiv, schimb─ârile globale dupa un an pandemic. Aproape 10.000 de gospod─ârii din 12 ╚Ť─âri au participat la chestionarul bi-anual ce a analizat dinamica cheltuielilor consumatorilor ├«n preajma sezonului de var─â. Au fost dezv─âluite detalii interesante legate de obiceiurile de consum ╚Öi planificarea perioadei ce urmeaz─â, via╚Ťa dup─â pandemia COVID-19, cine e gata s─â c─âl─âtoreasc─â din nou ╚Öi cine va continua s─â lucreze de acas─â.

Rom├ónii doresc s─â se ├«ntoarc─â la via╚Ťa de dinainte de pandemie

Situa╚Ťia economic─â s-a stabilizat ├«n Rom├ónia comparativ cu vara anului trecut, cel pu╚Ťin ├«n ceea ce prive╚Öte locurile de munc─â. Dac─â anul trecut doar 53% dintre responden╚Ťi aveau ├«nc─â un loc de munc─â stabil f─âr─â modific─âri salariale, anul acesta procentul a crescut la 81%. Iar dac─â anul trecut un procent de 16% spuneau c─â erau ├«n ╚Öomaj tehnic, anul acesta procentul este de doar 3%. Procentul celor ce au spus c─â vor c─âl─âtori ├«n str─âin─âtate anul acesta s-a triplat comparativ cu 2020.

38% dintre responden╚Ťi au declarat c─â s-au vaccinat deja ╚Öi al╚Ťi 28% sunt pe list─â ╚Öi se vor vaccina cur├ónd.

58% dintre rom├ónii participan╚Ťi la barometrul Ferratum au spus c─â ├«╚Öi doresc s─â se ├«ntoarc─â la birou c├ónd se termin─â pandemia.

Picture1 jpg jpeg

De asemenea rom├ónii au ├«nceput s─â aib─â ╚Öi alte priorit─â╚Ťi c├ónd vine vorba de cheltuieli ├«n afar─â de cele de baza, alimentare. Printre top cheltuieli se num─âr─â ╚Öi amenaj─ârile interioare, renovarea casei dar ╚Öi vacan╚Ť─â ├«n ╚Ťar─â sau str─âin─âtate.

Întoarcerea la o nouă normalitate

Sc─âderea planificat─â a cheltuielilor, observat─â anul trecut, revine ╚Öi de aceast─â dat─â ÔÇô 48% din popula╚Ťie pl─ânuie╚Öte s─â cheltuiasc─â la acela╚Öi nivel ca-n 2020, ├«n timp ce 14% ia ├«n calcul cheltuieli mai mari ca vara trecut─â. Bugetul mediu alocat pentru cheltuieli pentru urm─âtoarea perioad─â a crescut de la 802 EURO, anul trecut, la 958 EURO, vara aceasta.

Picture2 jpg jpeg

Situa╚Ťia din domeniul salaria╚Ťilor pare c─â s-a stabilizat, comparativ cu anul trecut ÔÇô 72% dintre cei intervieva╚Ťi au r─âspuns c─â sunt, ├«n continuare, angaja╚Ťi, f─âr─â ca salariile lor s─â fie reduse, ceea ce ├«nseamn─â ├«ntoarcerea la o oarecare stare de normalitate. Venitul din fiecare gospod─ârie a crescut, comparativ cu 2020, ├«n special ├«n Bulgaria, Croa╚Ťia ╚Öi Rom├ónia.

Rezultatele arat─â c─â mul╚Ťi oameni a╚Öteapt─â cu ner─âbdare s─â se ├«ntoarc─â la birou, iar jum─âtate dintre responden╚Ťi afirm─â c─â nu vor s─â continue munca de acas─â atunci c├ónd pandemia COVID-19 se va termina. S-a ├«nceput a se considera c─â aceast─â pandemie face parte din via╚Ťa oamenilor, iar frica ├«n fa╚Ťa unui nou val este mai mic─â dac─â facem compara╚Ťie cu anul trecut. Socializarea prin ├«nt├ólnirile de familie ori cele cu prietenii r─âm├óne ├«n topul activit─â╚Ťilor de care oamenilor le este cel mai dor.

├Än ceea ce prive╚Öte ÔÇŁtelemuncaÔÇŁ, provocarea major─â ├«n cea mai mare parte a ╚Ť─ârilor este dat─â de faptul ca nu se mai face diferen╚Ťa ├«ntre via╚Ťa personal─â ╚Öi via╚Ťa profesional─â, oamenii simt ca nu mai au via╚Ťa personal─â (34% dintre cei care au r─âspuns).

Picture3 jpg jpeg

Chiar dac─â mare parte dintre intervieva╚Ťi continu─â s─â r─âm├ón─â nevaccinat─â, oamenii spun c─â vor face acest lucru pe parcursul lui 2021. Cele mai active ╚Ť─âri pe acest palier par a fi Finlanda, Suedia, Norvegia ╚Öi Rom├ónia, la polul opus situ├óndu-se Bulgaria ╚Öi Australia.

Bulgarii, rom├ónii ╚Öi letonii ÔÇô cei care cheltuie ├«n 2021

Planurile pentru vara lui 2021 sunt foarte importante pentru bulgari, rom├óni ╚Öi letoni, cei care vor cheltui, ├«n aceast─â ordine, cei mai mul╚Ťi bani ├«n urm─âtoarele dou─â-trei luni. Responden╚Ťii din cele trei ╚Ť─âri au declarat c─â vor cheltui 74%, 58%, respectiv 53% din veniturile lor lunare pentru planurile de vacan╚Ť─â, at├ót cele de var─â, c├ót ╚Öi cele din perioada r─âmas─â. Nordicii se g─âsesc la cap─âtul opus, finlandezii prefer├ónd s─â cheltuiasc─â 34%, suedezii 33%, iar danezii doar 32%.

Picture4 jpg jpeg

Cump─âr─âturile ÔÇŁtradi╚ŤionaleÔÇŁ vs pl─â╚Ťile digitale. Tranzac╚Ťiile cu cardul c├ó╚Ötig─â b─ât─âlia cu ÔÇŁcashÔÇŁ-ul

├Äntreba╚Ťi dac─â vor prefera s─â se ├«ntoarc─â la cump─âr─âturile ÔÇŁtradi╚ŤionaleÔÇŁ ori vor merge pe versiune online, 64% dintre cei care au r─âspuns au declarat c─â vor continua s─â mearg─â, fizic, ├«n magazine. 57% dintre cei din Suedia ╚Öi 51% din cei din Germania au afirmat c─â vor continua shopping-ul online.

Picture5 jpg jpeg

Per total, pl─â╚Ťile se digitalizeaz─â, iar oamenii par c─â se ÔÇŁ├«ndep─ârteaz─âÔÇŁ de pl─â╚Ťile cash, apropiindu-se tot mai mult de tranzac╚Ťiile on-line. ├Än 2021, pl─â╚Ťile au fost efectuate ├«n propor╚Ťie de 58% cu cardul, 28% dintre responden╚Ťi au preferat plata cash ╚Öi doar 19% transferul bancar.

Plata cu cardul este des folosit─â ├«n Danemarca (92% dintre tranzac╚Ťii), Norvegia (84%) ╚Öi Australia (75%), ├«n timp ce bulgarii (64%) ╚Öi croa╚Ťii (56%), prefer─â pl─â╚Ťile cash.

Călătorind prin lume în timpul pandemiei

C├ónd au fost ├«ntreba╚Ťi ce cheltuieli au am├ónat pe durata pandemiei COVID-19, oamenii au r─âspuns c─â au preferat s─â nu dea banii pe c─âl─âtoriile interna╚Ťionale. Mul╚Ťi se tem s─â-╚Öi fac─â vacan╚Ťele peste grani╚Ť─â ╚Öi prefer─â ╚Ťara ├«n care s-au n─âscut. Sunt de acord s─â pl─âteasc─â sume mai mari pentru ca aceste c─âl─âtorii s─â fie sigure. 

Picture6 jpg jpeg

Vizate sunt locurile ce nu necesit─â o perioad─â de carantin─â. Oamenii afirm─â c─â se vor proteja mai bine ╚Öi c─â vor avea mai mult─â grij─â de s─ân─âtatea lor. Cei care caut─â astfel de asigur─âri speciale sunt cet─â╚Ťenii din Finlanda, din Suedia sau din Republica Ceh─â.

Cheltuielile și economiile de vară

Responden╚Ťii afirm─â c─â inten╚Ťioneaz─â s─â-╚Öi acopere cheltuielile din acest─â var─â cu 36% din economiile proprii ╚Öi cu 36% folosind un ├«mprumut Ferratum. ├Än ceea ce prive╚Öte accesarea unui ├«mprumut, 35% dintre ei au afirmat c─â nu au ales un ├«mprumut Ferratum deoarece nu au nevoie de bani ├«n perioada urm─âtoare ├«n timp ce 25% au solicitat sprijinul Ferratum, cu un ├«mprumut, dar sunt ├«ngrijora╚Ťi de capacitatea de a-l rambursa.

62% dintre cei chestiona╚Ťi nu au avut posibilitatea de a face economii pe perioada pandemiei, ├«n timp ce cei care au de╚Ťinut fonduri le-au p─âstrat ├«n debozite bancare (11%), ├«n cryptomonede (5%) sau ├«n investi╚Ťiile la burs─â (5%).

Topul cheltuielilor pentru 2021

Referitor la cheltuelile online din ultimele luni, situa╚Ťia economic─â pare c─â se ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öte: cheltuielile cu alimentele, ce reprezentau 52% din totalul anului trecut au ajuns, acum, la doar 30%, ceea ce ├«nseamn─â c─â oamenii s-au simtit comfortabil s─â i╚Öi aloce bugetele de la necesit─â╚Ťile primare c─âtre alte bunuri. Printre alte cheltuieli se reg─âsesc cump─ârarea de produse de uz casnic (18%) dar ╚Öi de ├«mbr─âc─âminte (28%).

├Än planurile de cheltuieli pentru urm─âtoarele luni, produsele alimentare continu─â s─â se afle pe primul loc (18%), urmate de cump─ârarea mobilierului pentru locuin╚Ťe (11%) ╚Öi de c─âl─âtoriile interne (10%).

Cum s-a desf─â╚Öurat Barometrul de Var─â 2021 al Grupului FerratumÔäó?

Sondajul a fost realizat de c─âtre ÔÇŁFerratum GroupÔÇŁ, care ╚Öi-a chestionat clien╚Ťii activi din 12 ╚Ť─âri, printr-un chestionar web, standardizat. Veniturile au fost exprimate ├«n moneda local─â, iar consumul relativ din aceast─â var─â a fost calculat printr-un raport al venitului disponibil lunar al unei familii din fiecare ╚Ťar─â.

Au participat la acest sondaj aproape 10.000 de gospod─ârii. Responden╚Ťii au avut v├órste ├«ntre 18 ╚Öi 61 de ani. 55% dintre intervieva╚Ťi au fost femei. Venitul net mediu al gospod─âriilor participante a fost cuprins ├«ntre 1.119 ╚Öi 4.076 euro. Num─ârul mediu din gospod─âriile respondente a fost de 2.8 persoane.

├Än plus fa╚Ť─â de factorii demografici, responden╚Ťii au fost ├«ntreba╚Ťi despre venitul lunar net disponibil ╚Öi despre cum pandemia COVID-19 le-a schimbat via╚Ťa ├«n ceea ce prive╚Öte comportamentul cheltuielilor, care este planul lor de financiar ├«n urm─âtoarele luni ╚Öi dac─â iau ├«n considerare s─â c─âl─âtoreasc─â mai mult, comparativ cu 2020.

DESPRE FERRATUM GROUP:

Ferratum Oyj ╚Öi filialele sale formeaz─â Grupul Ferratum (ÔÇ×FerratumÔÇŁ sau ÔÇ×GrupulÔÇŁ) este un furnizor interna╚Ťional de servicii financiare mobile ╚Öi digitale pentru consumatori ╚Öi ├«ntreprinderi mici.

Ne-am construit ecosistemul financiar online ╚Öi ├«mpreun─â cu clien╚Ťii no╚Ötri ├«n cei 16 ani de activitate. Ecosistemul nostru financiar este conceput pentru a dep─â╚Öi dificult─â╚Ťile tranzac╚Ťiilor bancare ╚Öi financiare fizice ╚Öi a-l transforma ├«ntr-o experien╚Ť─â ├«n timp real f─âr─â h├órtie ╚Öi f─âr─â margini. Abordarea noastr─â bazat─â pe date ├«n ceea ce prive╚Öte evaluarea creditelor ╚Öi cunoa╚Öterea clien╚Ťilor no╚Ötri ne plaseaz─â ├«n fruntea revolu╚Ťiei financiare.

Ferratum, cu sediul central ├«n Helsinki, Finlanda, a fost ├«nfiin╚Ťat─â ├«n 2005 ╚Öi deserve╚Öte 479.000 de clien╚Ťi activi (la 31 martie 2021) ╚Öi ╚Öi-a extins opera╚Ťiunile ├«n 19 ╚Ť─âri din Europa, America de Nord, America de Sud, Africa ╚Öi regiunea Asia-Pacific. Ferratum Bank p.l.c., este o filial─â de╚Ťinut─â ├«n totalitate de Ferratum Oyj.

Ferratum Group este listat la Prime Standard al Bursei de Valori din Frankfurt sub simbolul ÔÇ×FRUÔÇŁ.

Pentru mai multe informa╚Ťii, vizita╚Ťi www.ferratumgroup.com.