COVID 19 NU ANULEAZ─é CR─éCIUNUL ROM├éNILOR! CUM ARAT─é S─éRB─éTORILE DE IARN─é ├ÄN VREME DE PANDEMIE ├ÄN ROM├éNIA ╚śI ALTE 11 ╚Ü─éRI INTERNA╚ÜIONALE PARTICIPANTE ├ÄN BAROMETRUL DE CR─éCIUN REALIZAT DE GRUPUL FINLANDEZ FERRATUM  jpeg

COVID-19 NU ANULEAZ─é CR─éCIUNUL ROM├éNILOR! CUM ARAT─é S─éRB─éTORILE DE IARN─é ├ÄN VREME DE PANDEMIE ├ÄN ROM├éNIA ╚śI ALTE 11 ╚Ü─éRI INTERNA╚ÜIONALE PARTICIPANTE ├ÄN BAROMETRUL DE CR─éCIUN REALIZAT DE GRUPUL FINLANDEZ FERRATUM.

Autor: Redac╚Ťia

O privire global─â asupra comportamentului consumatorilor ╚Öi a planurilor lor pentru s─ârb─âtorile de Cr─âciun continu─â s─â arate incertitudinile declan╚Öate de criz─â Covid-19. Cea de-a 13-a edi╚Ťie a sondajului interna╚Ťional Ferratum privind comportamentul consumatorilor, arat─â o schimbare a valorilor dar ╚Öi o reducere ╚Öi am├ónare a cheltuielilor majore ├«n perioada S─ârb─âtorilor de Iarn─â.

Barometrul de Cr─âciun 2020 al grupului Ferratum analizeaz─â atent S─ârb─âtorile de Cr─âciun ce se apropie, ├«n timpul crizei declan╚Öate de pandemia COVID-19. Aproape 20.000 de gospod─ârii din 12 ╚Ť─âri de pe tot cuprinsul Globului au participat la sondajul bi-anual ce a analizat dinamica cheltuielilor consumatorilor ├«n preajma S─ârb─âtorilor de Cr─âciun. Datele includ modul ├«n care pandemia mondial─â cauzat─â de COVID-19 le-a afectat at├ót via╚Ťa, c├ót ╚Öi comportamentul cheltuielilor, cum arat─â planurile pentru Cr─âciunul lui 2020 ╚Öi care sunt diferen╚Ťele fa╚Ť─â de aceea╚Öi perioad─â din 2019.


Picture 1 png png

Rom├ónii nu renun╚Ť─â la S─ârb─âtorile de Cr─âciun

Romania s-a aflat mereu ├«n topul ╚Ť─ârilor ce iubesc Cr─âciunul ╚Öi nici anul acesta nu ne d─âm b─âtu╚Ťi. Chiar dac─â situa╚Ťia la nivel Mondial s-a schimbat din cauza pandemiei Covid-19, Rom├ónia se afl─â pe locul 2 ├«n top, rom├ónii planific├ónd s─â aloce 24% din venitul lunar cheltuielilor cu S─ârb─âtorile de iarn─â. Dintre cei aproape 4000 de rom├óni ce au participat la studiul de pia╚Ť─â Ferratum Grup, doar 15% se afl─â printre cei ce au avut parte de o sc─âdere salarial─â ├«n aceast─â perioada, 73% declar├ónd c─â sunt ├«n continuare angaja╚Ťi ╚Öi venitul lor lunar nu a avut de suferit.

Cheltuielile pentru S─ârb─âtori vor sc─âdea anul acesta ÔÇô se pune accent pe resursele alimentare

Barometrul de Cr─âciun 2020 al grupului Ferratum arat─â c─â responden╚Ťii din cele 12 t─âri participante la sondaj, ├«╚Öi stabilesc bugete ceva mai mici pentru S─ârb─âtorile din acest an, peste jum─âtate dintre ei recunosc├ónd c─â vor cheltui mai pu╚Ťin comparativ cu Cr─âciunul trecut. Sunt mult mai precau╚Ťi ├«n cheltuirea resurselor pe perioada crizei, mai ales ├«n contextul ├«n care 10% dintre ace╚Ötia ╚Öi-au pierdut locul de munc─â iar 17% au suferit reduceri salariale. Dac─â la Barometrul de Var─â 28% dintre responden╚Ťi alocau un maxim de 200Eur pentru cheltuielile cu vacanta de var─â, acum procentul a ajuns la 57% dup─â ├«nc─â o jum─âtate de an de pandemie. Doar 19% dintre cei intervieva╚Ťi au r─âspuns c─â vor ajunge s─â cheltuie intre 200 si 400 de euro ├«n urm─âtoarele c├óteva luni.


Picture 2 png png

Nu reprezint─â o surpriz─â faptul c─â principalele cheltuieli din acest an au fost produselor alimentare, iar 21% dintre cei intervieva╚Ťi au r─âspuns c─â acela╚Öi lucru va fi valabil ╚Öi pentru lunile ce urmeaz─â. Pe locul urm─âtor se situeaz─â achizi╚Ťionarea de bunuri de uz casnic (10%), a hainelor pentru iarn─â (10%), a juc─âriilor (9%), a dulciurilor ╚Öi a delicateselor (9%), deoarece sezonul cadourilor bate la u╚Ö─â.

Lucrurile mici, dar care conteaz─â. COVID-19 nu a anulat Cr─âciunul, dar ne-a adus mai aproape

70% dintre responden╚Ťi au fost de p─ârere c─â de╚Öi pandemia a redus c─âl─âtoriile, precum ╚Öi cump─ârarea de produse scumpe, cel mai mare cadou va fi petrecerea S─ârb─âtorilor al─âturi de cei dragi, precum ╚Öi celebrarea Na╚Öterii Domnului (19%). Barometrul Ferratum arat─â c─â pandemia a zdruncinat serios modul ├«n care responden╚Ťii se g├óndeau s─â petreac─â S─ârb─âtorile, anul├óndu-se c─âl─âtoriile, dar ╚Ťin├óndu-i acas─â, al─âturi de cei dragi. Cei ├«ntreba╚Ťi au r─âspuns c─â au ├«nceput s─â-╚Öi gestioneze mai bine resursele, s─â-╚Öi descopere noi hobby-uri ╚Öi s─â ├«nve╚Ťe s─â lucreze de la distan╚Ť─â.

ÔÇťNe bucur─âm c─â vin s─ârb─âtorile ÔÇô asta reiese din acest sondaj de pia╚Ť─â unde 68% dintre responden╚Ťii rom├óni au spus c─â cel mai important pentru ei este s─â petreac─â s─ârb─âtorile al─âturi de cei dragi ╚Öi 25% s─â se bucure de spiritul Cr─âciunului ╚Öi atmosfera de s─ârb─âtori. ÔÇť Roxana Dobric─â ÔÇô Director de Marketing, Ferratum Rom├ónia.

Ceea ce conteaz─âÔÇŽSAN─éTATEA este principala dorin╚Ť─â pentru noul an

C├ónd au fost ├«ntreba╚Ťi despre ceea ce-╚Öi doresc de la noul an, 22% dintre responden╚Ťi au spus ÔÇŁS─ân─âtateÔÇŁ, precum ╚Öi prevenirea reducerii r─âsp├óndirii COVID-19 ca principal─â dorin╚Ť─â. A urmat petrecerea timpului al─âturi de cei dragi (16%), aprecierea lucrurilor m─ârunte (11%) ╚Öi mai mult─â mi╚Öcare (10%). La cel─âlalt cap─ât al graficului, cu un interes sc─âzut, s-au aflat cump─ârarea unei case sau a unei ma╚Öini, lucruri considerate mai pu╚Ťin importante ├«n acest an.


Picture 3 jpg jpeg

Cum se cheltuiește de Crăciun

Din cele 12 ╚Ť─âri care au luat parte la Barometrul de Cr─âciun Ferratum 2020, cet─â╚Ťenii cei mai cheltuitori sunt cei din Bulgaria, unde responden╚Ťii au declarat c─â 25% din venitul lor lunar se va duce pe S─âr─âb─âtorile de Craciun, urma╚Ťi de cei din Rom├ónia (24%), Croa╚Ťia ╚Öi Australia (23%). La cel─âlalt cap─ât al graficului g─âsim Finalnda (cu doar 12% din venitul lunar cheltuit pentru S─ârb─âtori) ╚Öi Olanda, cu 11%.

Pl─â╚Ťi contactless pe timpul pandemiei! Pl─â╚Ťile ├«n numerar nu mai sunt la mod─â!

Pandemia COVID-19 ne-a schimbat fundamental comportamentul ├«n 2020. Am trecut la munca de acas─â, la cump─âr─âturile online ╚Öi la pl─â╚Ťile cu cardul. Chiar dac─â plata in numerar sc─âzuse ├«n ultimii ani, pandemia a accelerat... drumul c─âtre pl─â╚Ťile f─âr─â bani palpabili. Atunci c├ónd comand─â online, 54% dintre cei intreba╚Ťi au spus c─â prefer─â pl─â╚Ťile cu cardul, 26% pe cele ├«n numerar, iar 20% opteaz─â pentru transferul bancar. C├ónd vine vorba despre lumea digital─â ╚Öi de pl─â╚Ťile cu cardul, norvegienii sunt ├«n frunte, 93% pl─âtind ├«n acest fel, urma╚Ťi de danezi (80%) ╚Öi de suedezi (79%). La cel─âlalt cap─ât al diagramei se g─âsesc bulgarii, unde 71% dintre ei aleg, ├«nc─â, pl─â╚Ťile ├«n numerar, ├«n detrimentul cardurile online.

Chiar dacă pandemia COVID-19 a accelerat trecerea către o lume digitală, consumatorii preferă încă să cumpere din magazin

├Än ciuda faptului c─â pe timpul pandemiei o mare parte dintre cump─âr─âturi s-a f─âcut online, Barometrul de Cr─âciun Ferratum Grup arat─â c─â responden╚Ťii prefer─â s─â vad─â, s─â ating─â, s─â ÔÇŁsimt─âÔÇŁ ╚Öi s─â probeze produsele, ├«n detrimentul cump─âr─âturilor online. A╚Öa cum se ╚Ötie, mersul la cump─âr─âturi reprezint─â o adev─ârat─â terapie, iar prezen╚Ťa fizic─â ├«n magazine cre╚Öte nivelul de serotonin─â, un compus chimic prezent ├«n organismul uman, cu rol important ├«n biochimismul func╚Ťional al creierului. Astfel nu ne surprinde faptul c─â, la fel ca ╚Öi la Barometrul de Var─â ╚Öi de aceast─â dat─â 68% dintre responden╚Ťi spun c─â prefer─â cump─âr─âturile fizice.

Topul cheltuielilor de Cr─âciun 2020

F─âr─â nicio excep╚Ťie, responden╚Ťii din cele 12 ╚Ť─âri au declarat c─â cea mai mare parte dintre bani va merge pentru achizi╚Ťionarea de produse alimentare ├«n urm─âtoarele luni. Urmeaz─â, apoi, articolele de uz casnic, hainele de iarn─â ╚Öi cump─âr─âturile pentru cei mici.

Cadourile de Cr─âciun sunt, de asemenea, importante, iar responden╚Ťii aloc─â bani pentru cump─ârarea juc─âriilor, a dulciurilor ╚Öi a tot felul de cadouri pentru cei dragi.

ÔÇťProbabil din cauza pandemiei globale ╚Öi a faptului c─â anul acesta majoritatea cump─âr─âturilor s-au f─âcut online p─âstr├ónd distan╚Ťarea social─â, rom├ónilor le este dor de shopping-ul ├«n magazine, 70% aleg├ónd cump─âr─âturile ├«n magazin ╚Öi doar 30% dorind s─â ├«╚Öi fac─â cump─âr─âturile online. Iar ├«n topul cump─âr─âturilor de s─ârb─âtori ale rom├ónilor, primele pozi╚Ťii sunt ocupate de produsele alimentare (28%), bunuri pentru cas─â (15%), dulciuri ╚Öi produse specifice s─ârb─âtorilor de Cr─âciun (12%) dar ╚Öi ├«mbr─âc─âminte (10%) ╚Öi juc─ârii (8%).ÔÇŁ Roxana Dobric─â ÔÇô Director de Marketing Ferratum Rom├ónia.


Picture 4 png png

Cum s-a desf─â╚Öurat Barometru ÔÇŁFerratumÔÇŁ de Cr─âciun 2020?

ÔÇó Barometrul a fost realizat de c─âtre Ferratum Grup pe baza unui chestionar web standardizat, cu clien╚Ťi activi din 12 ╚Ť─âri. Veniturile au fost exprimate ├«n euro, iar consumul relativ de Cr─âciun a fost calculat ├«n raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare ╚Ťar─â.

ÔÇó Aproape 20.000 de gospod─ârii au participat la acest sondaj. Responden╚Ťii au avut v├órste ├«ntre 18 ╚Öi peste 61 de ani. 59% dintre cei care au participat au fost femei. Venitul mediu al gospod─âriilor participante a fost cuprins ├«ntre 1087 ╚Öi 4367 de euro. Dimensiunea medie a unei gospod─ârii respondente a fost de 2,7 persoane.

ÔÇó Pe l├óng─â factorii demografici, responden╚Ťii au fost chestiona╚Ťi despre ceea ce-╚Öi doresc ├«n 2021, despre cum pandemia COVID-19 le-a schimbat via╚Ťa ╚Öi comportamentul de cump─âr─âtor, care sunt planurile pentru S─ârb─âtorile de Cr─âciun de anul acesta, dac─â le este team─â despre situa╚Ťia financiar─â precum ╚Öi alte teme.

ÔÇó Pentru rezultatele complete si grafice vizitati http://www.ferratumbarometer.com/ro/ .

Despre Ferratum Grup:

Ferratum Oyj impreuna cu filialele sale formează Ferratum Group, un FinTech, care dezvoltă și operează o platformă financiară globală bazată pe big data pentru servicii de scorare, creditare și servicii bancare în timp real.

Ferratum, cu sediul ├«n Helsinki, Finlanda, a fost fondat─â ├«n mai 2005 ╚Öi ╚Öi-a extins opera╚Ťiunile ├«n Europa, America de Nord, America de Sud, Africa, Asia ╚Öi Australia.

Ferratum Grup este un furnizor interna╚Ťional de credite bancare mobile ╚Öi digitale pentru consumatori persoane fizice ╚Öi pentru ├«ntreprinderi mici, distribuite ╚Öi gestionate de dispozitive mobile. Fondat─â ├«n 2005 ╚Öi cu sediul ├«n Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid pentru a opera ├«n 20 de ╚Ť─âri din Europa, Africa, America de Sud ╚Öi de Nord, Australia ╚Öi Asia.

Ca pionier ├«n tehnologia serviciilor financiare digitale ╚Öi mobile, Ferratum se afl─â ├«n fruntea revolu╚Ťiei bancare digitale. Ferratum are aproximativ 560.000 de clien╚Ťi activi care au un cont bancar digital deschis sau un sold activ al creditului ├«n ultimele 12 luni (la 30 septembrie 2020).

Grupul Ferratum este listat pe Standardul Prime al Bursei de Valori din Frankfurt sub simbolul ÔÇ×FRUÔÇŁ.

Pentru mai multe informaţii vizitaţi