1 000 de povești virtuale, în doar șase ore, pentru promovarea patrimoniului cultural jpeg

1.000 de povești virtuale, în doar șase ore, pentru promovarea patrimoniului cultural

200 de instagrammeri au creat în doar șase ore 1.000 de povești virtuale în cadrul unui Heritage Instameet, eveniment de închidere oficială, pe anul în curs, a proiectului Cronicari Digitali, cea mai mare campanie din România de promovare a patrimoniului cultural în rândul tinerilor, desfășurată cu accent pe mediul digital;

├Än cinci luni de proiect, 242 de instagrammeri au descoperit, al─âturi de exper╚Ťi ├«n patrimoniu, 56 de obiective ├«n jurul c─ârora au creat con╚Ťinut digital;

Cele mai bune imagini din campanie vor fi expuse anul viitor la Palatul Universul în București, apoi la Parlamentul European din Bruxelles.

Bucure╚Öti, 29 noiembrie 2018. Un tur de cl─âdiri de referin╚Ť─â ale Capitalei - Academia Rom├ón─â, Casa Macca, sediu al Institutului de Arheologie Vasile P├órvan, Muzeul Colec╚Ťiilor Doctor Severeanu ╚Öi o petrecere cu stil la Palatul Ghica de pe Calea Victoriei au marcat, weekendul trecut, ├«ncheierea campaniei Cronicari Digitali pentru promovarea patrimoniului cultural ├«n r├óndul millennials, edi╚Ťia 2018. La Heritage Instameet au participat peste 200 de tineri, creatori de con╚Ťinut digital de calitate pe re╚Ťelele sociale Instagram ╚Öi Facebook, care s-au implicat ├«n proiect, ├«nc─â de la demararea lui. ├Än cele ╚Öase ore, c├ót a durat evenimentul, participan╚Ťii au generat peste 1.000 de InstaStories, pove╚Öti virtuale despre cl─âdiri de patrimoniu ╚Öi istoria acestora.

Photo credit   Gigi Lupascu jpeg jpeg

Plafoane de lemn sculptat cu m─âiestrie, coloane ╚Öi colec╚Ťii de monede rom├óne╚Öti din secolul al XIII ÔÇô lea, toate au fost descoperite cu interes de c─âtre tineri. La finalul periplului ├«ntre comori arhitecturale ale Bucure╚Ötiului de alt─âdat─â, punctul final a fost Palatul Ghica, loc numai bun pentru socializare, osp─â╚Ť, desc─ârcat imagini, schimbat impresii ╚Öi pus la cale planuri pentru un nou an de descoperit noi obiective de patrimoniu, dar ╚Öi despre cum pot fi mai bine povestite ╚Öi readuse ├«n vie╚Ťile noastre.

├Än cele cinci luni ale campaniei, mii de fotografii au fost postate ├«n social media cu hashtagul official al proiectului, #cronicaridigitali, au fost organizate patru Heritage Trips ├«n care au fost parcur╚Öi peste 8.000 de kilometri ├«n c─âutarea locurilor care merit─â s─â fie povestite ╚Öi au fost vizitate 56 de obiective de patrimoniu, toate acestea gener├ónd informa╚Ťii care au ajuns la peste un million de tineri.

A fi cronicar digital a devenit o activitate cool în rândul tinerilor

ÔÇ×Nu ╚Ötiam la ├«nceput c─â va fi a╚Öa, dar ├«n ultimele luni, a fi cronicar digital a devenit una dintre cele mai cool activit─â╚Ťi ├«n r├óndul tinerilor. Ne bucur─âm mult c─â am ├«mprietenit o activitate zilnic─â din via╚Ťa celor ce alc─âtuiesc genera╚Ťia millennials, ╚Öi m─â refer aici la social media, cu promovarea patrimoniului culturalÔÇŁ, declar─â Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand, agen╚Ťia care a demarat ╚Öi coordonat campania ÔÇťCronicari DigitaliÔÇŁ.

ÔÇ×Campania Cronicari Digitali a reprezentat primul canal real de comunicare prin care Institutul Na╚Ťional al Patrimoniului a ajuns aproape de tineri ╚Öi a putut s─â construiasc─â al─âturi de ei o comunitate puternic─â ╚Öi dornic─â s─â descopere patrimoniul cultural. Aceast─â campanie ne permite s─â transmitem ce credem noi c─â este important despre patrimoniul cultural ╚Öi totodat─â, s─â afl─âm ╚Öi cum v─âd tinerii patrimoniul ╚Öi ce li se pare lor valoros de comunicatÔÇŁ, afirm─â ╚śtefan B├ólici, director al Institutului Na╚Ťional al Patrimoniului, institu╚Ťie partener─â ├«n proiect.

 Campania de promovare a patrimoniului cultural ├«n mediul digital va continua anul viitor cu o serie de Heritage Instameet-uri ├«n Bucure╚Öti ╚Öi ├«n ╚Ťar─â, cu o expozi╚Ťie ├«n capital─â, ├«n luna februarie la Palatul Universul ╚Öi cu alte evenimente dedicate tinerilor iubitori de patrimoniu ╚Öi social media. Tot ├«n 2019, la Parlamentul European din Bruxelles, vor fi expuse cele mai bune fotografii de pe Instagram ce reprezint─â obiective de patrimoniu.

Campania Cronicari Digitali a scos ├«n eviden╚Ť─â faptul c─â tinerii sunt interesa╚Ťi ╚Öi captiva╚Ťi de obiectivele de patrimoniu, important este modul ├«n care prezin╚Ťi aceast─â mo╚Ötenire cultural─â ╚Öi dac─â le este facilitat accesul c─âtre ea.  Proiectul derulat de Zaga Brand ╚Öi Institutul Na╚Ťional al Patrimoniului a fost premiat ├«n ultima lun─â cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 ╚Öi alte trei premii la PR Awards 2018: Silver Award for Excellence la categoria ÔÇ×Social MediaÔÇŁ, Silver Award for Excellence la categoria ÔÇ×Comunicare ├«n domeniul publicÔÇŁ  si Golden Award for Excellence la categoria ÔÇ×Cultur─â ╚Öi Art─âÔÇŁ.

Partener de mobilitate al campaniei Cronicari Digitali în 2018 a fost Volkswagen Autovehicule Comerciale, iar Heritage Instameet 2 a fost organizat cu sprijinul Kaufland România, Samsung România, Canon România, CEC Bank, Mastercard, AQUA Carpatica, Domeniile Sâmburești și Staropramen. Parteneri Instagram: @creators.will.create, @ig_romania, @discoverbucharest, @promovezromania, @turismbiz.ro.