Chanel N˚ 5, esenţa secolului XX / INFOGRAFIE jpeg

Chanel N˚ 5, esenţa secolului XX / INFOGRAFIE

Mirosul prospeţimei din copilărie, dat de săpunul din seu cu care maicile spălau rufele la orfelinatul din Aubazine unde a crescut Gabrielle Chanel. Nostalgia lui Ernest Beaux pentru Rusia ţaristă și puţin din briza îngheţată a Mării Albe. Iasomie – mai multă decât de obicei și un braţ mare de trandafiri de mai adunaţi din Grasse. 80 de arome, îmbunătăţite cu aldehidă. Toate adunate într-o sticluţă de 30 de mililitri. „Am vrut un parfum artificial. Așa este, artificial, ca o rochie; însemnând fabricat. Sunt un designer de couture – vreau un parfum care este o compoziţie”. Așa își explică Coco alegerea esenţei. Chanel N˚5 este parfumul îndrăzneţ, al femeii moderne, care lasă în urmă Marele Război și toate prejudecăţile adunate dinaintea lui – „O femeie ar trebui să poarte parfum oriunde ar vrea să fie sărutată”, spunea creatoarea de modă pentru a oferi senzualităţii o normalitate modernă. Este cel mai bine vândut parfum; în perioada postbelică fiind o vânzare de un flacon la 30 de secunde! Am putea spune că secolul XX miroase a Chanel. Picasso spunea că „o imagine trăiește prin legenda sa, prin nimic altceva”. Gabrielle „Coco” Chanel a creat legenda – formula pentru eternul feminin.

moda1 jpg jpeg
moda2 jpg jpeg