Iisus a luat Cina cea de taină miercuri, nu în Joia Mare
Un profesor britanic de teologie afirmă că ultima masă pe care Iisus Hristos a luat-o alături de cei 12 apostoli, Cina cea de taină, a avut loc într-o zi de miercuri, nu joi, cum se credea, relatează AFP.
Profesorul Colin Humphreys de la Universitatea Cambridge a încercat să explice, în cartea intitulată "Misterul Ultimei Cine", toate contradicţiile care îi intrigă pe istorici de multe secole.
"Am descoperit că cina a avut loc miercuri, pe data de 1 aprilie din anul 33", a declarat, luni, pentru ziarul Times, profesorul Colin Humphreys.
Totodată, potrivit acestuia crucificarea a avut loc pe 3 aprilie, iar învierea pe 5, în anul 33.
Experţii în Biblie şi toţi creştinii cred că ultima cină a început după asfinţit, joi seara, iar răstignirea lui Iisus a avut loc dimineaţa următoare, vineri, aproximativ în jurul orei 09.00.
"Procesele lui Iisus au avut loc în zone diferite din Ierusalim. Experţii au parcurs Ierusalimul cu un cronometru pentru a verifica dacă era posibil ca acele evenimente să se desfăşoare în intervalul joi seara - vineri dimineaţa: cei mai mulţi dintre ei au ajuns la concluzia că era imposibil", a explicat profesorul britanic în cartea sa.
Apostolii Matei, Marcu şi Luca spun că Cina cea de taină a fost o masă de Paşte, în timp ce apostolul Ioan afirmă că această masă a avut loc înainte de Paştele evreiesc. "Soluţia pe care am găsit-o este aceasta: ambele tabere au dreptate, însă ele se raportau la două calendare diferite", a declarat Colin Humphreys.
După ce a analizat cele două calendare, profesorul britanic a ajuns la concluzia potrivit căreia Cina cea de taină a avut loc miercuri, cu o zi înainte de Joia cea mare. Papa Benedict al XVI-lea a susţinut o teorie similară în 2007, afirmând că Isus a celebrat, probabil, cina cu discipolii săi după calendarul Qumran (ebraic), cu cel puţin o zi înainte. Profesorul Colin Humphreys a afirmat că, deşi teoria Papei ajunge la aceeaşi concluzie, este incorectă deoarece calendarul Qumran plasează Paştele evreiesc la cel puţin o săptămână după data Răstignirii.