Traficul din Bucure┼čtiul de alt─âdat─â, ├«n imagini jpeg

Traficul din Bucure┼čtiul de alt─âdat─â, ├«n imagini

­čôü Istorie Urban─â
Autor: Ionuţ Cristian Ungureanu
­čŚô´ŞĆ 28 aprilie 2012

Capitala de azi se transform─â ├«ntr-un calvar pentru cei mai mul┼úi ┼čoferi atunci c├ónd vine vorba de traficul rutier de la ore de v├órf ┼či nu numai, dar Bucure┼čtiul nu a fost mereu a┼ča. ├Änainte viteza maxima admis─â nu dep─â┼čea 15 km la or─â.

├Än vremuri de alt─âdat─â, plimbarea cu tramvaiul tras de cai sau cu ma┼čina personal─â devenea adesea un moft ┼či-un mod de a petrece timpul liber deopotriv─â. Tr─âsurile erau tipice plimb─ârilor de duminic─â, la bulevard, iar traversarea str─âzilor nu aducea cu sine niciun fel de risc de accident pietonilor.

Dac─â ast─âzi aglomera┼úia p├ón─â la refuz din mijloacele de transport ├«n comun este destul de frecvent─â ┼či acceptat─â de mul┼úi ca fiind normal─â, ├«n Bucure┼čtiul de dinainte de perioada comunist─â numai o alert─â aerian─â ducea la astfel de situa┼úii.

R─âsfoirea arhivelor ce apar┼úin Poli╚Ťiei Rutiere a scos la iveal─â reglement─âri care pot p─ârea ni┼čte glume pentru conduc─âtorii bucure┼čteni din ce ├«n ce mai ner─âbd─âtori.

├Än Capital─â, primele manifest─âri ale preocup─ârilor pentru buna desf─â┼čurare a circula┼úiei dateaz─â de la ├«nceputul anilor 1800, ├«nc─â din vremea domniei lui Caragea-Vod─â. Domnitorul, adres├óndu-se Vel-Sp─âtarului, ├«i ordona acestuia s─â interzic─â circula┼úia c─âru┼úelor care transportau lemne, f├ón ┼či cherestea pe uli┼úele din preajma Podului Mogo┼čoaiei, toamna, c├ónd ├«ncepeau ploile ┼či noroaiele, indic├óndu-se rute ocolitoare.

Vezi aici imagini cu circula┼úia de pe str─âzile Bucure┼čtiului din anii 1880-1940!

  

image
image
image