Cronicari Digitali ÔÇô s a lansat prima campanie de informare ce aduce patrimoniul cultural ├«n lumea digital─â, aproape de millennials jpeg

Cronicari Digitali ÔÇô s-a lansat prima campanie de informare ce aduce patrimoniul cultural ├«n lumea digital─â, aproape de millennials

Institutul Na╚Ťional al Patrimoniului ├«mpreun─â cu agen╚Ťia de comunicare creativ─â Zaga Brand au lansat campania #CronicariDigitali, prin care ├«╚Öi propun s─â apropie pentru prima dat─â valorile ╚Öi tradi╚Ťiile Rom├óniei de genera╚Ťia millennials. Astfel, tinerii sunt stimula╚Ťi s─â cunoasc─â, s─â ├«n╚Ťeleag─â, s─â aprecieze ╚Öi s─â promoveze patrimoniul cultural na╚Ťional ╚Öi UNESCO din Rom├ónia.

Proiectul va aduna materiale despre patrimoniul cultural al Rom├óniei cu implicarea pasiona╚Ťilor de lumea digital─â, pentru ca acestea sa ajung─â mai u╚Öor c─âtre tineri, prin intermediul re╚Ťelelor de socializare 

Cronicari Digitali este prima platform─â unde toate genera╚Ťiile se implic─â ├«n poveste ╚Öi devin la r├óndul lor ambasadori ai patrimoniului cultural, prin propriile viziuni

Lansarea campaniei s-a f─âcut ├«n cadrul unui eveniment dedicat comunit─â╚Ťii de instagrammeri ╚Öi blogging din Bucure╚Öti, la care au participat peste 120 de tineri

Casa de Targovet jpg jpeg

├Än 2018 vor fi descrise ├«n re╚Ťelele de socializare peste 50 de obiective de patrimoniu

Proiectul de digital storytelling va promova patrimoniul cultural ca parte important─â din identitatea unei na╚Ťiuni ╚Öi a identit─â╚Ťii personale, ├«n r├óndul millennials, cu implicarea lor direct─â. Astfel, fiecare genera╚Ťie devine parte din poveste ╚Öi se transform─â ├«n ambasador al platformei, prin propriile viziuni. Exper╚Ťii, parte a genera╚Ťiei X, povestesc, iar genera╚Ťia millennials (Y ╚Öi Z) transport─â povestea ├«n online, printr-un limbaj pe ├«n╚Ťelesul tuturor.

├Än 2018, campania #CronicariDigitali va prezenta peste 50 de obiective din patrimoniul na╚Ťional ╚Öi UNESCO din Rom├ónia, toate pline de istorie, pitoresc ╚Öi savoare, printr-o serie de c─âl─âtorii inedite, evenimente dedicate comunit─â╚Ťilor de instagrameri, bloggeri, vloggeri ╚Öi jurnali╚Öti. Vor fi explorate cl─âdiri vechi din mediul urban cu arhitectur─â de referin╚Ť─â, conace, castele, peisaje agro-pastorale sau industriale, mori de ap─â vechi, ├«nc─â func╚Ťionale, c─âi ferate ├«n peisaje de basm, lumea gastronomiei ╚Öi oameni inclu╚Öi ├«n patrimoniul viu. 

ÔÇ×Intr─â ├«n responsabilitatea Institutului Na╚Ťional al Patrimoniului s─â asigure perpetuarea patrimoniului cultural ╚Öi promovarea acestuia c─âtre noua genera╚Ťie pentru ca, la r├óndul ei, aceasta s─â se poat─â identifica ├«n valorile de patrimoniu ╚Öi s─â contribuie la protejarea lor. Prin urmare, campania Cronicari Digitali este un demers perfect aliniat cu misiunea noastr─â. Tr─âim ├«ntr-o er─â digital─â, iar oamenii caut─â experien╚Ťe care aduc trecutul ╚Öi cultura mai aproape de ei. ╚śi ce poate fi mai util pentru noua genera╚Ťie dec├ót s─â vad─â cu proprii ochi obiective-cheie, locuri unde s-a scris istorie, s─â le ├«n╚Ťeleag─â prin experien╚Ť─â direct─â? Suntem foarte bucuro╚Öi s─â sus╚Ťinem acest proiect ╚Öi suntem convin╚Öi c─â informa╚Ťiile venite din partea speciali╚Ötilor INP vor fi transmise mai departe, ├«n lumea virtual─â, de c─âtre noii cronicari ai mediului digitalÔÇŁ, a declarat managerul Institutului Na╚Ťional al Patrimoniul, ╚śtefan B├ólici. 

Stefan Balici   Manager INP jpg jpeg

Heritage Instameet Bucure╚Öti, 17 iulie, a dat startul competi╚Ťiei #CronicariDigitali 

Startul campaniei Cronicari Digitali a fost dat ├«n dup─â-amiaza zilei de 17 iulie 2018, odat─â cu primul eveniment Heritage Instameet din Bucure╚Öti. Centrul Capitalei a devenit zona zero a creativit─â╚Ťii vizuale pentru 120 de instagrammeri. Trei cl─âdiri emblematice din Bucure╚Öti ÔÇô Casa de T├órgove╚Ť, Palatul CEC ╚Öi Casa Monteoru ╚Öi-au deschis por╚Ťile ├«n cadrul evenimentului itinerant ce ╚Öi-a propus s─â lege prezentul digital de trecut. Sute de fotografii, video-uri, live-uri pe FB ╚Öi Instagram au prezentat cele 3 cl─âdiri emblematice incluse ├«n traseul de vizitare dedicat participan╚Ťilor. 

ÔÇťDac─â fiecare dintre noi este ce este gra╚Ťie p─ârin╚Ťilor, bunicilor ╚Öi str─âbunicilor, ├«n egal─â m─âsur─â suntem ce suntem datorit─â patrimoniului cultural, el face parte din identitatea fiec─âruia. Mesajul nostru ÔÇô Trecutul este al meu ╚Öi al t─âu, la fel ╚Öi viitorul. Obiectivele din patrimoniul cultural trebuie ├«mp─ârt─â╚Öite pentru ca fiecare nou─â genera╚Ťie s─â se cunoasc─â pe sine. Cu certitudine povestea Rom├óniei trebuie spus─â acum pe Instagram sau Facebook, pe blog sau pe YouTube. 

├Än Iulie- Decembrie 2018 ÔÇô ne propunem s─â inform─âm ╚Öi s─â comunic─âm c─â┬ş┬ştre sute de mii de tineri ce mo╚Ötenire frumoas─â avem. Din ianuarie 2019 dorim s─â mergem mai departe prin implicarea comunit─â╚Ťii ├«n sprijinul patrimoniului cultural al Rom├óniei. Nu ├«n ultimul r├ónd, vrem s─â convingem tinerii antreprenori ╚Öi voluntari s─â vin─â l├óng─â obiective de patrimoniu cultural, fie construind afaceri pe l├óng─â acestea (prin cofinan╚Ť─âri, acces─âri de fonduri etc.), fie s─â se implice ├«n activit─â╚Ťi de sus╚ŤinereÔÇŁ, a declarat Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand.

Silvia Teodorescu   Managing Partner Zaga Brand jpg jpeg

Samsung Rom├ónia, Garanti Bank, Aqua Carpatica, Domeniile S├ómbure╚Öti, Profructta, Pain Plaisir, Atelier Design Floral Serendipity, Fabrica de Pufi, Distileriile Bran, Teto.ro, Bartechs, Total Green au sus╚Ťinut prima ├«nt├ólnire a instagrammerilor dornici s─â fotografieze cele trei cl─âdiri incluse in Instameet. 

#cronicaridigitali, competi╚Ťia a luat startul! 

Odat─â cu debutul campaniei sÔÇôa dat startul competi╚Ťiei #CronicariDigitali dedicat─â tuturor celor care au cont de Facebook sau Instagram. Astfel, ├«n intervalul iulie-octombrie, participan╚Ťii primesc provocarea de a posta o fotografie cu un obiectiv de patrimoniu cultural folosind #cronicaridigitali. Marele premiu este o vacan╚Ť─â Heritage pentru dou─â persoane (transport, cazare ╚Öi mas─â incluse) cu destina╚Ťii de patrimoniu cultural personalizate pe dorin╚Ťele c├ó╚Ötig─âtorului (acces ├«n conace, castele, la oameni speciali, ├«n locuri inedite ╚Öi pline de poveste). 

Casa Monteoru jpg jpeg

Anul European al Patrimoniului Cultural 

2018 este Anul European al Patrimoniului Cultural, un an f─âr─â precedent pentru num─ârul ╚Öi importan╚Ťa activit─â╚Ťilor ╚Öi ini╚Ťiativelor pan-europene ce se adreseaz─â at├ót profesioni╚Ötilor din domeniul patrimoniului, c├ót ╚Öi publicului larg. Scopul acestor activit─â╚Ťi este ├«ncurajarea societ─â╚Ťii de a descoperi ╚Öi explora patrimoniul european, de a cre╚Öte con╚Ötientizarea pentru istoria ╚Öi valorile comune ╚Öi de a consolida apartenen╚Ťa la diversitatea cultural─â din spa╚Ťiul european. 

Partenerii media care au sus╚Ťinut debutul campaniei sunt Digicult, Libertatea, Agerpres, Discovery, ImperatorTravel.ro, Promovez Rom├ónia, CREATORSWILLCREATE, TurismBiz.ro, DISCOVERBUCHAREST.