Cel mai mare sondaj interna╚Ťional de Cr─âciun realizat de Ferratum compar─â comportamentele consumatorilor din peste 20 de ╚Ť─âri (P) jpeg

Cel mai mare sondaj interna╚Ťional de Cr─âciun realizat de Ferratum compar─â comportamentele consumatorilor din peste 20 de ╚Ť─âri (Helsinki, 11 Decembrie 2017 )

Autor: publicitatate| advertorial

Peste 21.000 de gospod├úrii au participat la Barometrul de Cr├úciun Ferratum Grup 2017Ôäó, sondaj efectuat al patrulea an consecutiv. Deci, care sunt cele mai populare achizi╚Ťii de Cr├úciun ╚Öi ce ╚Ťar─â va cheltui cel mai mult ╚őn aceasta vacan╚Ť─â? Cump─âr─âturile vor fi realizate online sau prin intermediul magazinelor tradi╚Ťionale? 

Rezultatele noastre arat─â c─â 20% din responden╚Ťi ├«╚Öi vor majora cheltuielile, ├«n timp ce aproximativ 50% din gospod─ârii vor cheltui pe cadouri la fel de mult cum au f─âcut-o ╚Öi Cr─âciunul trecut.

Cum se situeaza România?

Rom├ónii iubesc Cr├úciunul, sau cel pu╚Ťin asa reiese din sondajul realizat de Ferratum Grup. Rom├ónia se situeaz├ú pe locul al doilea ├«n topul cheltuielilor din perioada s─ârb─âtorilor de iarn─â, urm├ónd s├ú aloce 31.9% din veniturile lunare, aproximativ 280 Euro.

C├ónd vine vorba de digitalizare, doar 25% dintre rom├ónii ce au participat la sondaj au spus ca prefer├ú cump├úr├úturile online, restul prefer├ónd s├ú plece ╚őn goana dupa cadouri prin magazine. Anul acesta se pare c├ú mare parte din buget va merge c├útre imbr├úc├úminte (20.9%), dulciuri (19.4%) ╚Öi juc├úrii (12.7%),

De s─ârb─âtori nu st─âm acas─â: 28% din buget va merge c─âtre c─âl─âtorii, Iar atunci cand c─âl─âtoresc, romanii prefer─â serviciile AirBnB, fiind ╚őn topul clasamentului celor 20 ┼ú├úri participante, cu un procent de 40.4%.

Tendinţe de consum

Potrivit rezultatelor din 2017 Barometrului de Cr├úciunÔäó, ├«n topul celor ce vor cheltui cel mai mult de s─ârb─âtori anul acesta se afl─â Mexicul (34,6%), Rom├ónia (31,9%), Spania (29,6%) ╚Öi Brazilia (28,2%). La cel─âlalt cap─ât al scalei se afl─â Croa╚Ťia (14,4%), Norvegia (13,4), Finlanda (12,3%) ╚Öi Olanda (11,8%), care ├«╚Öi vor men╚Ťine pozi╚Ťia de anul trecut, cheltuind cel mai pu╚Ťin ├«n perioada s─ârb─âtorilor de iarn─â.

Studiul nostru arat─â c─â, de Cr─âciun, cheltuielile vor fi ridicate at├ót ├«n Noua Zeeland─â, c├ót ╚Öi ├«n Australia, gospod─âriile din ambele ╚Ť─âri aloc├ónd 22% -23% din salariul lunar.

cheltuieli grafic (1) jpg jpeg

Serviciile mobile

Mai mult de 50% dintre participan╚Ťii la sondaj vor folosi cardurile de credit ├«n detrimentul pl├ú┼úilor ├«n numerar pentru achizi┼úiile pe care le vor face ├«n aceast─â perioad─â. 70% dintre responden┼úii din Norvegia ╚Öi Suedia au ales cardul ca metod─â preferat─â de plat─â.

C├ónd vine vorba de sectorul bancar, peste 60% dintre responden╚Ťi au declarat c─â vor folosi serviciile bancare mobile pentru tranzac╚Ťiile zilnice. Mai mult de 80% dintre responden╚Ťii din Australia, Noua Zeeland─â, Olanda, Suedia, Norvegia ╚Öi Canada au declarat c─â vor folosi serviciile bancare mobile ├«n timpul Cr─âciunului.

De unde și ce cumpără oamenii?

Similar cu anul trecut, num─ârul de gospod─ârii care realizeaz─â cump─âr─âturile online va fi ├«n jur de 25%. Germania, Marea Britanie ╚Öi Olanda au cele mai digitalizate gospodarii atunci c├ónd vine vorba de cump─ârarea cadourilor de Cr─âciun, ├«n timp ce Croa╚Ťia, Letonia ╚Öi Mexic sunt adeptele tradi╚Ťionalului, prefer├ónd magazinele fizice pentru cump─âr─âturile din aceast─â perioad─â.

calatorii si mobile banking grafic ( 2) jpg jpeg

Deci, ce intentioneaza oamenii s─â cumpere pentru Cr─âciunul acesta?

17,5% dintre responden╚Ťi au clasat hainele ├«n partea de sus a listei, f─âc├óndu-le cel mai popular produs at├ót de cumparat c├ót ┼či de primit. Juc─âriile ╚Öi jocurile (13,7%), dulciurile (12%) ╚Öi electronicele de consum (9,1%) au fost alte alegeri populare.

Responden╚Ťii din unsprezece ╚Ť─âri au declarat c─â prefer─â ├«mbr─âc─âmintea ca dar de Cr─âciun. Finlanda (17,5%) ╚Öi Croa╚Ťia (23,9%) vor cheltui o mare parte din bugetul lor de Cr─âciun pe dulciuri ╚Öi delicatese, ├«n timp ce responden╚Ťii din Marea Britanie, Suedia, Australia ╚Öi Estonia au declarat c─â vor cheltui 20% pe juc─ârii ╚Öi jocuri.

top cheltuieli in vacanta grafic ( 3) jpg jpeg

Cum a fost realizat Barometrul de Cr├úciun Ferratum Grup 2017Ôäó?

ÔÇó Peste 21.000 de gospod├úrii au participat la sondaj. Responden┼úii au avut v├órste cuprinse ╚őntre 18 ╚Öi 61 de ani ╚Öi 58.8% dintre ace╚Ötia au fost femei. Venitul mediu net disponibil al gospod├úriilor care au participat la sondaj a fost de ÔéČ 555- ÔéČ 4580. Marimea medie a gospod├úriilor este de 2.89 persoane.

ÔÇó ├Än plus fa┼ú├ú de factorii demografici, responden┼úii au fost ╚őntreba┼úi despre venitul net lunar disponibil, c├ót de mult cheltuiesc ╚őn perioada S├úrb├útorilor de Cr├úciun, pe ce activit├ú┼úi de iarn├ú ╚ő┼či cheltuiesc banii ┼či dac├ú vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare, ╚őn aceast├ú perioad├ú.

ÔÇó Sondajele au folosit valuta respectiv├ú a fiec├úrei ┼ú├úri. R├úspunsurile au fost echivalate astfel ╚őnc├ót s├ú reflecte puterea de cump├úrare a fiec├úrei ┼ú├úri. To┼úi responden┼úii sondajului au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor interna╚Ťional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor ╚Öi ├«ntreprinderilor mici, distribuite ╚Öi gestionate pe dispozitive mobile. Fondat─â ├«n 2005 ╚Öi cu sediul ├«n Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid ├«n 25 de ╚Ť─âri din Europa, Africa, America de Sud ╚Öi de Nord ╚Öi in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier ├«n tehnologia serviciilor financiare digitale ╚Öi mobile, Ferratum se afl─â ├«n prim-planul revolu╚Ťiei bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansat─â ├«n 2016, este o platform─â inovatoare de servicii mobile care ofer─â o gam─â variata de servicii bancare, inclusiv pl─â╚Ťi ╚Öi transferuri online ├«n timp real, ├«ntr-o singur─â aplica╚Ťie. ├Än prezent este disponibil─â pe cinci pie╚Ťe europene. Condus─â de fondatorul s─âu, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,8 milioane de clien╚Ťi activi ╚Öi fosti care au beneficiat de un ├«mprumut ├«n trecut (la 30 septembrie 2017).

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informa╚Ťii, vizita╚Ťi www.ferratumgroup.com.