Cel mai mare Barometru de Cr─âciun realizat de Ferratum analizeaz─â obiceiurile de cump─ârare la nivel global din peste 23 000 de gospod─ârii (P) jpeg

Cel mai mare Barometru de Cr─âciun realizat de Ferratum analizeaz─â obiceiurile de cump─ârare la nivel global din peste 23.000 de gospod─ârii (P)

Autor: Redac╚Ťia
­čŚô´ŞĆ 6 decembrie 2018

Ferratum Oyj (ÔÇťFerratumÔÇŁ) a derulat cu succes cea de-a noua edi╚Ťie consecutiv─â a barometrului interna╚Ťional. Barometrul de Cr─âciunÔäó a analizat planurile consumatorilor din perioada s─ârb─âtorilor de iarn─â ╚Öi a fost realizat ├«n peste 23.000 de gospod─ârii din 19 ╚Ť─âri, lucru ce il transform ├«n cel mai mare studiu realizat p├ón─â acum de Ferratum.

Rezultatele din acest an arat─â ca 21% dintre responden╚Ťi pl─ânuiesc s─â cheltuie mai mult dec├ót Cr─âciunul trecut, ├«n timp ce 43% au declarat c─â inten╚Ťioneaz─â s─â p─âstreze acela╚Öi nivel ca ├«n anul precedent. Sondajul indic─â ╚Öi faptul c─â cei dispu╚Öi s─â cheltuie cea mai mare parte din salariu pentru vacan╚Ťa de iarn─â sunt locuitorii din Mexic (48%), din Brazilia (38%), din Rom├ónia (29%) ╚Öi din Bulgaria (25%). ├Än acela╚Öi timp, ╚Ť─ârile care vor aloca cel mai pu╚Ťin din venitul lunar pentru s─ârb─âtori sunt Danemarca (13%), Finlanda (11%), Germania (10%) ╚Öi Olanda (10%).

Rom├ónii au afirmat ├«n propor╚Ťie de 40% c─â vor aloca acela╚Öi buget ca ╚Öi anul trecut, ├«n vreme ce 34% sunt dispu╚Öi s─â investeasc─â mai mul╚Ťi bani pentru aceste s─ârb─âtori, ├«ncadr├óndu-se ├«ntre 100 ╚Öi 200 Euro.

Cr─âciunul este despre familie

Timpul petrecut cu familia ╚Öi cu cei dragi de s─ârb─âtori reprezint─â ceea ce 69% dintre responden╚Ťi au afirmat c─â este cel mai important pentru ei. Potrivit sondajului Ferratum, 18% apreciaz─â s─ârb─âtoarea ╚Öi spiritul Cr─âciunului mai mult dec├ót s─â primeasc─â cadouri sau s─â practice sporturi de iarn─â. Dintre cei care merg la cump─âr─âturi pentru cadouri, aproximativ 22% au declarat c─â inten╚Ťioneaz─â s─â achizi╚Ťioneze produse ╚Öi servicii online pentru acest Cr─âciun, Marea Britanie ╚Öi Germania fiind cei mai activi cump─âr─âtori din mediul virtual. Participan╚Ťii la studiu din Estonia (16%), Croa╚Ťia (15%) ╚Öi Letonia (14%) prefer─â, ├«n schimb, magazinele tradi╚Ťionale pentru cump─âr─âturile de Cr─âciun.

grafic 1 historia jpg jpeg

Brazilienii ╚Öi rom├ónii sunt dispu╚Öi s─â aloce cei mai mul╚Ťi bani c─âl─âtoriilor din aceast─â perioad─â - p├ón─â la 27% din venitul lor lunar - ├«n timp ce responden╚Ťii din Polonia, Letonia ╚Öi Olanda vor aloca doar 10%-13% acestora. C├ónd c─âl─âtoresc, 71% dintre responden╚Ťii australieni, 56% dintre canadieni ╚Öi 39% dintre danezi sunt dispu╚Öi s─â cheltuiasc─â mai mult de 100 EUR pe noapte ├«ntr-o camer─â de hotel, ├«n timp ce majoritatea responden╚Ťilor din Germania (70%), Rom├ónia (33%) ╚Öi Estonia (28%) au spus c─â prefer─â o camer─â AirBnB mai mic─â pentru cazarea lor.

Potrivit Barometrului Interna╚Ťional de Cr─âciunÔäó, 18% dintre responden╚Ťi declar─â c─â rezolu╚Ťia pentru Noul An este despre dorin╚Ťa de a petrece mai mult timp cu cei dragi. Al╚Ťi 14% au spus c─â doresc s─â c─âl─âtoreasc─â mai mult ╚Öi 13% c─â ar dori s─â-╚Öi renoveze casa. Sportul ╚Öi un stil de via╚Ť─â s─ân─âtos sunt, de asemenea, pe lista de rezolu╚Ťii, 12% dintre participan╚Ťi afirm├ónd c─â ar dori s─â devin─â mai activi.

Rom├ónia ÔÇô cum s─ârb─âtorim ╚Öi care sunt rezolu╚Ťiile pentru Noul An?

Rom├ónii consider─â c─â cel mai important moment de s─ârb─âtori ├«l reprezint─â timpul petrecut al─âturi de familie (60%), ├«╚Öi doresc s─â se bucure de spiritul Cr─âciunului (26%) ╚Öi au ├«n plan s─â cumpere cadouri pentru s─ârb─âtori (11%). ├Än ceea ce prive╚Öte cump─âr─âturile, acestea se vor axa ├«n propor╚Ťie de 19% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (18%) ╚Öi de jocuri & juc─ârii (11%).

Pentru Noul An, rom├ónii ├«╚Öi doresc s─â petreac─â mai mult cu apropia╚Ťii (32%), s─â-╚Öi renoveze casa (27%) ╚Öi s─â c─âl─âtoreasc─â mai mult (25%). De asemenea, 15% dintre responden╚Ťi viseaz─â la o via╚Ť─â mai activ─â.

grafic 2  historia jpg jpeg

Consumatorii se îndreaptă din ce în ce mai mult către mobile banking

Aproape 70% dintre responden╚Ťi din Norvegia ╚Öi Suedia au spus c─â prefer─â utilizarea cardului ├«n detrimentul pl─â╚Ťilor ├«n numerar. Cu toate acestea, nu numai scandinavii se ├«ndreapt─â spre stilul de via╚Ť─â f─âr─â numerar - mai mult de jum─âtate dintre participan╚Ťii a 12 din cele 19 ╚Ť─âri din cadrul studiului au declarat c─â prefer─â s─â utilizeze cardul.

Peste 70% dintre to╚Ťi participan╚Ťii la sondaj (din 18 ╚Ť─âri) au declarat c─â vor utiliza serviciile de mobile banking pentru nevoile lor financiare din perioada Cr─âciunului (10% mai mult dec├ót ├«n studiul din var─â al Barometrului) ╚Öi aproape 90% dintre responden╚Ťii din Australia, Suedia, Canada ╚Öi Olanda au declarat c─â vor utiliza mobile banking ├«n aceast─â perioad─â. Singura ╚Ťar─â cu mai pu╚Ťin de 50% dintre participan╚Ťii la studiu care refuz─â utilizarea serviciilor bancare mobile a fost Bulgaria.

Potrivit sondajului, 52% dintre responden╚Ťi vor acoperi costurile de s─ârb─âtori de Cr─âciun din economii, ├«n timp ce 23% au spus c─â vor acoperi par╚Ťial cheltuielile cu ├«mprumuturi de la Ferratum ╚Öi 13% inten╚Ťioneaz─â sa utilizeze carduri de credit. Cele mai populare cadouri din 2018 vor fi articolele vestimentare, 16% dintre responden╚Ťi afirm├ónd c─â achizi╚Ťia de haine pentru cadouri ar fi ├«n topul listei lor de Cr─âciun. Juc─âriile si jocurile (10%), dulciurile (9%) ╚Öi activit─â╚Ťile ├«n familie (8%) au fost alte alegeri populare.

ÔÇó Barometrul de Cr─âciun Ferratum a fost efectuat ├«n r├óndul clien╚Ťilor Ferratum Group ├«n 19 ╚Ť─âri cu un chestionar online standardizat pentru toate loca╚Ťiile. Veniturile au fost men╚Ťionate ├«n moneda local─â ╚Öi investi╚Ťiile relative pentru s─ârb─âtori, calculate ├«n raport cu venitul familiei disponibil ├«n fiecare ╚Ťar─â. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare loca╚Ťie ├«n func╚Ťie de paritatea puterii de cump─ârare bazate pe cifrele anului 2014 ale B─âncii Mondiale.

ÔÇó Peste 23.000 de gospod─ârii au participat la acest sondaj. Responden╚Ťii au avut v├órste cuprinse ├«ntre 18 ╚Öi 61 de ani, iar 57% dintre participan╚Ťi au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospod─âriilor care au participat a fost de ÔéČ866 ÔÇô ÔéČ3,861. M─ârimea medie a gospod─âriilor este de 2.9 persoane.

ÔÇó ├Än plus fa╚Ť─â de factorii demografici, responden╚Ťii au fost ├«ntreba╚Ťi despre venitul net lunar disponibil, c├ót de mult cheltuiesc ├«n perioada s─ârb─âtorilor, pe ce activit─â╚Ťi cheltuie banii, dac─â vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare ╚Öi dac─â vor utiliza mobile banking-ul ├«n timpul c─âl─âtoriilor ├«n str─âin─âtate.

ÔÇó Sondajul a folosit valuta respectiv─â a fiec─ârei ╚Ť─âri iar r─âspunsurile au fost echivalate astfel ├«nc├ót s─â reflecte puterea de cump─ârare a fiec─âreia. To╚Ťi responden╚Ťii la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Grup:

Ferratum Group este un furnizor Interna╚Ťional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor ╚Öi ├«ntreprinderilor mici, distribuite ╚Öi gestionate pe dispozitive mobile. Fondat─â ├«n 2005 ╚Öi cu sediul ├«n Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid ├«n 25 de ╚Ť─âri din Europa, Africa, America de Sud ╚Öi de Nord ╚Öi ├«n regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier ├«n tehnologia serviciilor financiare digitale ╚Öi mobile, Ferratum se afl─â ├«n prim-planul revolu╚Ťiei bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansat─â ├«n 2016, este o platform─â inovatoare de servicii mobile care ofer─â o gam─â variat─â de servicii bancare, inclusiv pl─â╚Ťi ╚Öi transferuri online ├«n timp real, ├«ntr-o singur─â aplica╚Ťie. ├Än prezent este disponibil─â pe cinci pie╚Ťe europene. Ferratum are aproximativ 2 milioane de clien╚Ťi activi ╚Öi fo╚Öti care au beneficiat de un ├«mprumut ├«n trecut (la 30 Septembrie 2018) din care peste 799.000 au un cont activ ├«n Mobile banking sau cel pu╚Ťin un ├«mprumut luat ├«n ultimele 12 luni.

Grupul Ferratum este listat in Prime-Standard la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informa╚Ťii, vizitati www.ferratumgroup.com.