Edgar Allan Poe aduce misterul pe marile ecrane!
Coşmarul satiric „The Raven”, care cuprinde ultimele zile ale lui Edgar Allan Poe, tratează printre altele tema celebrităţii şi a jurnalismului literar. Filmul va avea premiera în România pe 27 aprilie.
Edgar Allan Poe, întruchipat de un John Cusack carismatic, colindă prin 1849 străzile din Baltimore, într-o stare de delir permanent, sărăcit, drogat şi fără perspective, pentru că nu îi mai sunt publicate lucrările. Vremea sa de glorie e de mult apusă. Apoi, dintr-o dată, un criminal în serie şi principalul său fan face furori prin oraş, punând în practică poveştile maestrului macabrului, cum ar fi „Crimele din Rue Morgul sau „Hruba şi pendulul”, şi provocându-l pe Poe să-l descopere şi să scrie o capodoperă despre toată întâmplarea. Dramaticul thriller are ceva din esenţa „Saw” ori „Se7en”, iar ideea de a oferi oraşului Baltimore un criminal în serie cu un secol înainte de Hannibal Lecter pare destul de inspirată.
O atmosferă captivantă, scenarii sumbre, gânduri morbide, emoţii intense, toate anunţă o experienţă cinematografică intensă şi interesantă, dar care aruncă prea puţină lumină asupra caracterului poetului Poe sau asupra circumstanţelor morţii sale. Influenţa cea mai mare asupra viziunii regizorale a avut-o clasicul thriller al lui Douglas Hickox (1973), „Theatre of Blood”, în care un actor sadic se răzbună pe criticii de teatru ucigându-i, inspirându-se din Shakespeare. Regizorul James McTeigue pare că insistă mai mult asupra detaliilor tehnice, transformând crimele în adevărate cascadorii. Esenţa macabrului rămâne departe de ecran, la fel şi melancolia febrilă specifică lui Poe. Totuşi, speculaţia cu iz gotic, dar şi enigma intrigantă ne îndeamnă să vizionăm pelicula, fie şi numai pentru ambianţa încărcată de mister.