Comunitatea #CronicariDigitali isi da intalnire in offline

📁 Expoziţii, Festivaluri, Conferințe
Autor: Redacția
🗓️ 22 februarie 2019

Expozitie de fotografie cu obiective de patrimoniu ”salvate” de Instagram 

 Este prima actiune din 2019 din cadrul proiectului care viralizeaza in online patrimoniul cultural romanesc;

 Doar pe Instagram hashtagul oficial #cronicaridigitali a fost folosit de 3600 de ori;

 O selectie cu o parte din aceste imagini pot fi admirate timp de o saptamana la Palatul Universul din Bucuresti.

Bucuresti, februarie 2019. La sapte luni de la inceputul proiectului Cronicari Digitali, o selectie cu imagini surprinse de tineri si urcate in online cu hashtagul oficial al campaniei vad lumina tiparului si sunt cuprinse intr-o expozitie unicat. 

Vedete sunt 44 de fotografii cu obiective de patrimoniu din Romania realizate de instagrammeri si fotografi consacrati sau amatori, de-a lungul primului an al proiectului Cronicari Digitali. Expozitia de fotografie #CronicariDigitali va avea loc in perioada 24 februarie - 1 martie 2019, intre orele 12:00 - 20:00, si va fi gazduita in spatiul AWE . Adaptive Work Environment (Strada Ion Brezoianu, nr. 23-25), la parterul cladirii Palatului Universul. Autori ai imaginilor sunt partenerii din partea comunitatilor relevante calitativ de pe Instagram, ambasadori ai proiectului si participanti la actiunile din 2018 care s-au alaturat demersului de redescoperire a patrimoniului cultural prin proiectul Cronicari Digitali.

”Oriunde in lume patrimoniul dispare sau isi pierde din semnificatie daca nu se mai regaseste in contemporan. Iar tinerii activi din comunitatea de Instagram Romania fac cel mai bine aceasta conexiune si chiar intreprind o actiune: il povestesc, il promoveaza, spre deosebire de cei care aleg sa nu se implice in lucruri mai mari decat cotidianul fiecaruia, pe motiv ca ei, personal nu pot face nimic. Cronicarii digitali, prin continutul lor vizual spectaculos, completat de povesti, fac patrimoniul viu, il reintroduc in atentia si in viata noastra. Doar alaturi de millennials putem duce mai departe aceasta mostenire care a construit identitatea fiecaruia. Expozitia poarta acest mesaj si de aceea am decis sa o organizam si sa o aducem in fata publicului”, declara Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand.

De la debutul campaniei initiate de agentia Zaga Brand in colaborare cu Institutul National al Patrimoniului, peste 3600 de fotografii au fost postate in social media cu hashtagul oficial al proiectului, #cronicaridigitali, au fost organizate doua Heritage Instameets si patru Heritage Trips in care au fost parcursi peste 8.000 de kilometri in cautarea locurilor care merita sa fie povestite. In total au fost vizitate aproximativ 60 de obiective de patrimoniu, toate acestea generand informatii care au ajuns la peste un million de tineri.

”Pofta de a desavarsi orice fel de creatie o avem cu totii, iar unii reusesc sa faca asta foarte bine pe instagram, fie prin mesajul pe care il transmit, fie prin perspective diferite. Prin Cronicari Digitali am reusit sa demonstram ca un creator de continut imbina zi de zi mai multe zone de interes si ca instagram inseamna mai mult decat un singur punct de vedere, sau doar anumite nise. Cronicari Digitali eram deja cu totii, acum doar ne-am dat seama de ceea ce facem poate avea un impact pozitiv la o scara ceva mai mare”, spune Adrian Dan, initiator al comunitatii #CreatorsWillCreate si partener al proiectului Cronicari Digitali.  

Expozitia de fotografie #CronicariDigitali este realizata cu sprijinul: Canon Romania, Domeniile Samburesti,Profructta. 

Proiectul Cronicari Digitali a fost premiat anul trecut cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 si a primit trei distinctii la PR Awards 2018: Golden Award for Excellence la categoria „Cultura si Arta”, Silver Award for Excellence la categoria „Social Media”si Silver Award for Excellence la categoria „Comunicare in domeniul public”.

****

Despre #CronicariDigitali

Cronicari Digitali este o campanie de informare si promovare, ce aduce valorile si traditiile Romaniei fata in fata cu generatia Millennials. Proiectul este sustinut de Institutul National al Patrimoniului si dezvoltat de Zaga Brand.

Platforma de digital storytelling promoveaza patrimoniul cultural prin engagement.Generatiile X, Y si Z se implica in poveste si devin la randul lor ambasadori ai platformei, prin propriile viziuni.

Expertii, parte a generatiei X, povestesc, iar generatia Millennials (Y si Z) transporta identitatea culturala in online, printr-un limbaj pe intelesul tuturor; cu difuzare virala, pe feed-ul lor.

Mai multe