127 de ore între viaţă şi moarte - Recomandare TV
„Genial şi extrem de emoţionant“, astfel au descris cronicarii de film ultima peliculă regizată de Danny Boyle, „127 Hours“.
„Trainspotting“ (1996), „Sunshine“ (2007) şi „Slumdog Millionaire“ (2008), câştigător al Premiului Oscar în 2009 pentru „cel mai bun film“ – sunt halucinantele pelicule regizate de britanicul Danny Boyle. Acesta revine pe marile ecrane cu un nou lungmetraj, „127 Hours“, despre care criticii de film din străinătate au scris că este „genial şi extrem de emoţionant“. Mai mult chiar:filmul „te ţine cu ochii în lacrimi, te face să râzi ca apoi să te facă să te prinzi puternic de scaun şi să îţi ţii respiraţia“.
„127 Hours“ are la bază povestea reală a alpinistului nord-american Aron Ralston, care-şi povesteşte cumplita aventură în cartea Between a Rock and a Hard Place. Drama surprinde momentele de coşmar prin care a trebuit să treacă tânărul pentru a scăpa cu viaţă dintr-o situaţie-limită, petrecută în anul 2003. Dornic de adrenalină şi de experienţe cât mai palpitante şi pasionat de căţărări pe munte, Aron a pornit într-o expediţie periculoasă în Utah, fără să-şi informeze familia sau prietenii despre intenţia lui de a escalada peretele unui canion.
După ce parcurge cu bicicleta kilometri întregi printr-o zonă deşertică şi se împrieteneşte cu două excursioniste pe care vrea să le impresioneze cu abilităţile lui de alpinist, Aron Ralston se prăbuşeşte într-o despicătură îngustă dintre pereţii canionului, iar un bolovan uriaş îi imobilizează braţul drept.
Timp de cinci zile lungi şi epuizante, tânărul încearcă fără succes să-şi elibereze mâna de sub blocul de stâncă, fiind conştient de faptul că nimeni nu ştie unde se află. Înţelegând că nu există şanse de supravieţuire dacă rămâne fără apă, alpinistul recurge la un gest disperat care-l ajută să-şi elibereze corpul, după care escaladează 20 de metri de stâncă şi parcurge 13 kilometri pentru a se salva. Scena în care îşi taie braţul imobilizat cu un briceag nu a putut fi suportată de către spectatorii prezenţi la avanpremiera de la Festivalul de la Toronto de anul trecut, aceştia părăsind sala şocaţi de realismul secvenţelor.