Cum arătau şmecherii de Bucureşti în anul 1913!

📁 Istorie Urbană
Autor: Lavinia Badulescu

O fotografie de arhivă de la inaugurarea şoselei Ştefan cel Mare din Bucureşti surprinde mai mulţi bărbaţi într-o maşină luxoasă, cu volan pe dreapta.

Şoseaua Ştefan cel Mare, cunoscută de-a lungul timpului ca o arteră comercială, începe din Dorobanţi, de la Perla, şi se sfârşeşte la Piaţa Obor. Zona cuprinde locuri importante din Capitală, precum Circul Globus, Spitalul de Urgenţă Floreasca sau Stadionul Dinamo. Fotografia pe care v-o prezentăm mai jos surpinde chiar momentul inaugurării şoselei, conform art-historia.blogspot.ro.

Cea mai veche clădire de pe şoseaua Ştefan cel Mare este Moara lui Assan, a cărei ruină poate fi văzută la intersecţia dintre Ştefan cel Mare şi strada Silozului. Construcţia, care a aparţinut negustorilor George Assan şi Ioan Martinovici, datează din anul 1853 şi a fost prima instalaţie de morărit cu aburi din Bucureşti. Cazanul a fost adus de la Viena, pe Dunăre, iar de la Giurgiu în Colentina a fost tras de zece perechi de boi, timp de patru săptămâni.

Lângă Moara lui Assan a fost ridicat în 1903 turnul silozului de grâne, care este cunoscut drept cea mai înaltă construcţie din epocă, măsurând 41 de metri. Complexul s-a dezvoltat pe o suprafaţă de 47.000 mp, mult râvnită de dezvoltatorii imobiliari de astăzi. Deşi este considerat monument istoric şi ar trebui protejat, moara a fost distrusă, multe construcţii fiind demolate fără autorizaţie. Apoi, în mai 2008, Moara lui Assan a fost afectată de un incendiu de proporţii, conform ghid.imopedia.ro.

Sursa:adevarul.ro

Mai multe