10 lucruri noi despre televiziune. Cum visează cei care au văzut în copilărie filme alb-negru
Cine-ar fi crezut că cei care au urmărit filmele şi programele în variantă alb-negru în copilărie visează la maturitatea adesea alb-negru sau că cea mai urmărită emisiune din lume este una dedicată industriei auto, „Top Gear”, care este văzută de 350 de milioane de telespectatori săptămânal.
Mulţi dintre noi nu ar mai putea trăi fără televiziune. Înainte ca Internetul să pună stăpânire pe vieţile noastre, televiziunea, ziarul tipărit şi radioul reprezentau singurele metode de informare.
Vă prezintăm o listă a celor mai puţin cunoscute detalii despre televiziune:
- Cei mai mulţi oameni visează „color”, însă există studii care arată faptul că cei care au crescut cu televiziunea alb-negru visează adesea alb-negru.
- Cea mai vizionată emisiune TV este Top Gear, care este urmărită săptămânal în medie de 350 de milioane de telespectatori din 170 de ţări.
- John Munch este singurul personaj fictiv jucat de acelaşi actor (Richard Belzer), care apare în 10 seriale TV diferite, printre care „Lege şi Ordine”, „Dosarele X” sau „The Wire”.
- După moartea preşedintelui Kennedy din 1963, televiziunile au renunţat 4 zile la publicitate, concentrându-se pe ceremonii şi înmormântare. Se estimează că televiziunile au pierdut în 4 zile 100 de milioane de dolari, reprezentând publicitatea.
- Inventatorul televiziunii nu îşi lăsa propriii copii să se uite la TV. Philo Taylor Farnsworth le spunea copiilor săi că nu vrea ca televizorul să fie parte din „dieta lor intelectuală”.
- Studiile au scos în evidenţă existenţa unui „efect CSI”. Din cauza crimelor prezentate ala TV sub forma serialelor sau a ştirilor, juraţii (n.r. este vorba despre Statele Unite, unde juraţii sunt aleşi din rândul populaţiei) au aşteptări nerealiste de la criminalişti şi tehnicile de investigaţie folosite.
- Britanicii sunt nevoiţi să plătească anual 230 de dolari, sub formă de taxă pentru a sprijini BBC.
- În 1969, Guvernul American se pregătea să taie din fondurile televiziunii publice. Fred Rogers, un om de televiziune, a ţinut un discurs în faţa senatorilor americani, în urma căruia susţinerea financiară televiziunii naţionale nu doar că nu a scăzut, ci a crescut de la 9 la 22 de milioane de dolari.
- Dave Thomas, fondatorul lanţului de fast-food-uri Wendy`s, este omul care a apărut în cele mai multe reclame din istoria televiziunii, 800 la număr, pentru a-şi promova afacerea.
- Dacă mulţi se folosesc de emisiuni sau seriale pentru a-şi promova produsele sau serviciile, în Norvegia, plasarea de produs este ilegală.
- Earl Wild a fost primul pianist care a difuzat la TV un recital. 60 de ani mai târziu, acesta a fost primul pianist care a transmis un concert live, pe Internet.
Sursa: discovermagazine.com