Susținerea educația copiilor cu abilități înalte din România

📁 Carte
Autor: Redacția
🗓️ 16 februarie 2016

Proiectul Gifted (for) Youpromovează valorile specifice educaţiei diferenţiate în funcţie de abilităţile copiilor cu potenţial înalt şi sporirea gradului de implicare a cadrelor didactice, a părinţilor şi comunităţii în dezvoltarea unui mediu echilibrat de viaţă.  

În perioada 15 februarie – 15 martie 2016 Proiectul Gifted (for) You desfășoară o campanie națională de conştientizare a societăţii civile şi a comunităţilor locale privind susţinerea copiilor cu potenţial înalt.

În cadrul proiectului Gifted (for) Yousunt create curricula individualizate și dedicate, sunt oferite training-uri de specialitate părinților și profesorilor și se promovează o abordare educaţională nouă, prin campanii de conştientizare a societăţii civile şi a comunităţilor locale privind susţinerea copiilor cu potenţial înalt, copii cu metacogniţie, cu sau fără dizabilităţi de văz, auz sau Asperger.

Proiectul Gifted (for) Youcreează și promoveazămetode noi de învăţareprin intermediul TIC (Tehnologia Informaţiei şi a Comunicaţiilor):învăţare colaborativă, stimularea gândirii critice și a creativităţii, dezvoltarea abilităţilor artistice și kinestezice.

Echipa de implementare a proiectuluiGifted (for) Youa gândit un program pentru copiii cu abilitāţi înalte cu asincronie (copii fără deficiențe fizice) și dublā excepţionalitate (copii cu deficienţā de învāţare:Asperger sau cu deficienţe fizice:nevāzatori sau hipoacuzici)tocmai pentru a veni în întâmpinarea risipei unor inteligenţe nedescoperite.

Proiectul este organizat la nivel național de un consorțiu de organizații și se derulează până în august 2016.Platforma online generată în urma proiectului va conţine module de învăţare atât pentru copiii şi adolescenţii cu abilităţi înalte cu sau fără deficienţe, cât şi pentru părinţii şi profesorii acestora.

Realitatea școlară românească

Sistemele clasice de învăţământ sunt bazate în primul rând pe principiul repetitivităţiia ceea ce i se predă elevului şi mai puţin pe mecanisme de gândire, de reflexivitate.În şcolile de masă încă se practică efective mari de elevi. Dacă se pleacă de la aceste realităţi şi se adaugă la colectivul clasei câţiva copii cu metacogniţie, cu sau fără dizabilităţi de văz, auz sau Asperger, procesul de adaptare a predării centrate pe elev devine extrem de dificil.

Diferenţa între abilităţile cognitive avansate şi o intensitate emoţională înaltă se îmbină pentru a crea experienţe interioare şi o conştiinţă care sunt calitativ diferite faţă de normăpentru aceşti copii și adolescenţi cu abilități înalte. Aceştia au nevoi educaţionale speciale în ceea ce priveşte educaţia parentală, mecanismul de învăţare şi consilierea pentru obţine dezvoltarea optimă.

Adulţii care îi instruiesc în școalā pe acești copii nu au formare în psihopedagogia excepţionalitāţii:

  • nu cunosc metode de observare a acestor tipuri de profiluri psihologice și a conflictelor cu care se confruntā copiii din punct de vedere al dezvoltārii fizice comparativ cu dezvoltarea lor cognitivā pe un anumit domeniu sau pe mai multe;
  • nu dețin instrumentele unor stimulāri calitative în concordanţā cu dezvoltarea mentalā a acestor copii;
  • nu știu să consilieze asupra unui traseu de carieră identificabil.

În perioada 15 februarie – 15 martie 2016 Proiectul Gifted (for) You desfășoară o campanie națională de conştientizare a societăţii civile şi a comunităţilor locale privind susţinerea copiilor cu potenţial înalt.

Toţi cei care doresc să spijine educaţia copiilor cu abilităţi înalte o pot face trimiţândprin SMS cuvântul „supradotat” la 8836 şi astfel donând 2 euro.

 

Detaliihttps://www.facebook.com/ProgramulSMART/

Contact

Simona Mitrea

kleine-schule (at) kleine-schule.ro

telefon:+40 721 790840 /+40 740 377951

http://www.kleine-schule.ro/

https://www.facebook.com/ProgramulSMART/

Mai multe