New York Times face un pas istoric, taxarea conţinutului online
Ziarul New York Times s-ar putea alatura publicaţiilor Financial Times şi Wall Street Journal prin taxarea conţinutului online, dar o decizie în acest sens urmează să fie luată săptămâna aceasta.
Se pare ca Arthur Sulzberger Jr, preşedintele executiv al New York Times, înclină către modelul folosit de Financial Times, care permite cititorilor accesul la câteva articole înainte să le ceară să îşi creeze un cont şi să plătească.
Un purtator de cuvânt al publicaţiei a declarat că până când compania nu a va lua o decizie in sens, nu pot fi date informaţii.
Rupert Murdoch, preşedintele News Corporation, intenţionează să introducă taxe pentru conţinutul online al tuturor publicaţiilor pe care le editează, printre care se numără The Times, The Sunday Times, The Sun şi News of the World.
Săptămâna trecută, The Standard-Times, a devenit primul ziar local editat de News Corp. care percepe taxă pentru conţinutul online.
Privind la nivel global, publicaţia americană este primul dintre giganţi care decide ca valoarea în plus adusă informaţiei brute să fie plătită. Costurile pentru a aduce un simplu breking news la nivelul de investigaţie documentată nu era plătit de către cei care doreau să citească o versiune online.
Până acum doar produsele de nişă au avut cumpărători online, însă acum primul mare pas e făcut ... New York Times a aruncat mănuşa.