Historia, nr. 207, Aprilie 2019
S-a furat Aviaţia! În dosarul acestei luni prezentăm unul dintre motivele pentru care România Mare nu a putut fi apărată – corupţia. În timpul domniei Regelui Carol al II-lea s-au pus la cale afaceri care au afectat grav sistemul naţional de apărare. Simplu: statul a achiziţionat din străinătate avioane vechi şi uzate pe care le-a plătit ca aparate de zbor noi.
Şi dacă tot vorbim de aviaţia din România, vă propunem un zbor deasupra Africii. Da, da, deasupra Africii. În perioada 1933-1935 formaţii de câte trei avioane românești au realizat două raiduri aeriene deasupra Africii – acestea fiind unele dintre cele mai mari performanţe ale aviaţiei române. Povestea raidurilor este urmărită de pe jurnalul de bord al unuia dintre aviatori. Citiţi revista şi în paginile ei veţi vedea cum arătau piramidele fotografiate de sus, în perioada interbelică.
S-a furat Aviaţia! În dosarul acestei luni prezentăm unul dintre motivele pentru care România Mare nu a putut fi apărată – corupţia. În timpul domniei Regelui Carol al II-lea s-au pus la cale afaceri care au afectat grav sistemul naţional de apărare. Simplu: statul a achiziţionat din străinătate avioane vechi şi uzate pe care le-a plătit ca aparate de zbor noi.
Şi dacă tot vorbim de aviaţia din România, vă propunem un zbor deasupra Africii. Da, da, deasupra Africii. În perioada 1933-1935 formaţii de câte trei avioane românești au realizat două raiduri aeriene deasupra Africii – acestea fiind unele dintre cele mai mari performanţe ale aviaţiei române. Povestea raidurilor este urmărită de pe jurnalul de bord al unuia dintre aviatori. Citiţi revista şi în paginile ei veţi vedea cum arătau piramidele fotografiate de sus, în perioada interbelică.